//
کدخبر: ۱۷۵۱۵۱ //
با حضور هزاران نفر از زائران؛

مراسم سال تحویل در حرم بانوی کرامت برگزار شد

مراسم آغاز سال جدید با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

مراسم سال تحویل در حرم بانوی کرامت برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله در شب تحویل سال مملو از زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام بود و بسیاری از مردم از نقاط مختلف کشور و استان‌، حرم بانوی کرامت را برای آغاز سال جدید و تحویل سال نو انتخاب کرده بودند.

با وجود سردی هوای دیشب شهر قم، اما ظرفیت شبستان‌ها و صحن‌های حرم مطهر از نیمه شب گذشته، تکمیل شده بود و بسیاری از خانواده خود را برای لحظه تحویل سال به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها رسانده بودند.

در شام میلاد حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام نیز بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت علیهم السلام چراغانی شده بود و برخی از خادمان با اسپند و عود در ورودی‌های حرم مطهر از زائران استقبال می‌کردند.

برخی از خانواده‌ها نیز طبق رسم دیرین ایرانیان، سفره هفت سین نیز با خود به همراه داشتند و در کنار این سفره سال جدید را جشن گرفتند.

مداحی حاج عباس حیدرزاده و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی از شاعران جوان آئینی کشور بخشی از برنامه‌های شب تحویل سال حرم مطهر بود.

تأکید بر ضرورت خودسازی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سخنرانی قبل از تحویل سال، بر ضرورت خودسازی تأکید کرد و اظهار داشت: ایمان به پروردگار، انجام عمل صالح، استقامت داشتن و صبر از جمله دستورات قرآن کریم برای انسان است.

این مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: باید به این باور برسیم که در محضر خداوند هستیم که در این صورت مرتکب گناهان نمی‌شویم.

وی دلیل اختلاس در جامعه را فرو ریختن پایه‌های ایمان برشمرد و افزود: خبرهایی از اختلاس‌های میلیاردی که به گوش می‌رسد نشان می‌دهد پایه‌های ایمان افراد متزلزل شده و این امر موجب ایجاد مشکلات و نابسامانی در جامعه می‌شود و باید عنوان کرد که این مشکلات یک شبه ایجاد نشده بلکه عدم نظارت درست در گذشته موجب بروز چنین اتفاقاتی می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی لزوم رسیدن به قرب الهی را عمل صالح برشمرد و گفت: دایره اعمال صالح بسیار گسترده است و انسان در طول عمر خود باید بدان توجه داشته باشد و یکی از برنامه‌های جدی ما در سال جدید باید انجام روزانه عمل صالح باشد.

تأکید بر استفاده حداکثری از لحظات عمر

حجت الاسلام ناصر رفیعی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در سخنانی با اهمیت خواندن لحظات عمر انسان، رفت و آمد سال‌ها را نشانه گذر عمر برشمرد و بر استفاده حداکثری از لحظات عمر و توشه برداشتن برای سفر آخرت و همچنین دستگیری از نیازمندان و تلاش برای فراهم کردن یک زندگی معنوی تأکید کرد.

در زمان لحظه تحویل سال دعای مخصوص «یا مقلب القلوب و الابصار....» و نیز دعای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در حرم بانوی کرامت طنین انداز شد و همگان ظهر حضرت حجت را از خداوند بزرگ مسئلت کردند.

پس از تحویل سال نیز بازار روبوسی‌ها داغ بود و زائران به یکدیگر تبریک می‌گفتند و با هم مصافحه می‌کردند.

برخی نیز با خانواده‌های خود که در شهرهای دیگر سکونت داشتند، تماس صوتی و یا تصویری برقرار می‌کردند و آنان را نیز در حال و هوای حرم بانوی کرامت شریک می‌کردند.

در مسجد اعظم قم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله و محل اعتکاف معتکفین نیز برنامه‌های خاصی اجرا شد و معتکفین سال جدید را در حالی که در خانه خدا معتکف بودند آغاز کردند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان