//
کدخبر: ۱۷۳۲۱۱ //
رییس پلیس راه استان کرمانشاه اعلام کرد:

کاهش۳ درصدی تلفات جاده ای در سطح جاده های برون شهری/ برگزاری رزمایش در راستای طرح ترافیکی ایام نوروز

محمد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه از کاهش ۳درصدی تلفات در سطح جاده های برون شهری در ۱۱ماهه سال خبر داد.

کاهش3 درصدی تلفات جاده ای در سطح جاده های برون شهری/ برگزاری رزمایش در راستای طرح ترافیکی ایام نوروز
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ محمد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه در 11 ماهه سال کاهش تلفات جاده های برون شهری را ۳درصد اعلام کرد و افزود: 30 درصد از تخت های بیمارستانی در اختیار افراد درتلفات جاده ای است.

وی گفت: بر اساس آماردر 11 ماهه سال 4 هزارو 500 نفردر تصادفات جاده ای مجروح و 317 نفر کشته شده اند.

سرهنگ محمد حیدری تعداد مجروحین و تلفات جاده ای در 11 ماهه سال در محور کرمانشاه به کامیاران33 نفر و 262 مجروح، کرمانشاه به اسلام آبادغرب 30 نفر و 417 مجروح، کرمانشاه به روانسر 24 نفر و 141 مجروح، بیستون به سنقر 19 نفر و 87 مجروح، روانسر به پاوه 14 نفر و 220 مجروح و محور قصرشیرین به سرپل ذهاب را 14 نفرتلفات و ۵۰مجروح اعلام کرد.

رییس پلیس راه استان با اشاره به اینکه 40 درصد تصادفات جاده ای در اثر واژگونی خودرو است گفت : عدم توجه به جلو بر اثر (خواب آلودگی و استفاده از گوشی تلفن همراه) و سبقت غیرمجاز از دلایل این واژگونی ها است.

سرهنگ حیدری در ادامه تصریح کرد : 55 درصد تصادفات در معابر استان در برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر در سبقت های غیر مجاز است.

این مسئول 70 درصد تصادفات جاده ای را در جاده های اصلی ودر شبکه بزرگراه، 20 درصد را در جاده های فرعی و 5 درصد را در جاده های روستایی اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار تصادفات جاده ای روستایی ۳۰درصد کاهش یافته است.

وی علل اصلی تصادفات را  52 درصد ضربه به سر، 16 درصد خونریزی داخلی، 2 درصد سوختگی و  7 درصد سایر علل عنوان کردو اظهار داشت: طرح ترافیک نوروزی از 25 اسفند 97 تا 17 فروردین 98 ادامه خواهد داشت و هماهنگی لازم قبل از طرح با دستگاههای امداد رسان و نحوه استقرار دستگاههای امدادی در محورهای غیر فرعی که مکان های تفریحی دارند انجام شده و این نقاط تحت پوشش قرار می گیرد.

سرهنگ حیدری از برگزاری رزمایش در 22 اسفند ماه با حضور همه دستگاهها در  پارک شرقی تاقبستان خبر داد و گفت : پیش بینی ما این است که امسال ۱۰درصد سفرهای درون استانی افزایش خواهد داشت و آمادگی دستگاههای امدادی را به مراتب بیشتراست.

رییس پلیس راه کرمانشاه اظهار داشت: 105 تیم گشتی (محسوس و غیر محسوس) ، 30 دستگاه دوربین ثبت تخلفات، 80 دستگاه دوربین سیار امسال در بحث تخلفات جاده ای و مدیریت سرعت تاثیر گذار است.

وی تعداد نقاط حادثه خیز را 66 مورد اعلام کرد و گفت:در غالب اقدامات کوتاه مدت ساماندهی انجام شده ودر حوزه اقدامات فرهنگی به 24 هزار راننده اتوبوس،مینی بوس و وانت پیامک آموزشی ارسال شده است.

حیدری آمار مجروحین و تلفات سال گذشته طرح نوروزی در حوزه برون شهری را 22 نفر کشته و 270 نفر مجروح اعلام کرد.

رییس پلیس راه استان در پایان گفت: با سه تخلف سرعت،سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ برخورد قاطع می شود و در صورت ارتکاب دو تخلف همزمان خودرو 72 ساعت توقیف خواهد شد.

وی از صاحبان وسایل نقلیه خواست در صورت داشتن خلافی بالای یک میلیون تومان تا پایان سال برای پرداخت اقدام کننددر غیر اینصورت خودرو آنها توقیف خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۲۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان