//
کدخبر: ۱۷۲۸۶۷ //

مراسم وداع با پیکر مطهر دو شهید گمنام در رشت برگزار شد

مراسم وداع با پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر دو شهید گمنام در رشت برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم "وداع با شهدای گمنام" به‌مناسبت تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه جوانترین امام در تاریخ امام جواد(ع) بوده که در 25 سالگی به شهادت رسید گفت: اکثر ائمه مانند امام حسن عسکری(ع) در جوانی به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام محمدحسن سمیعی با اشاره به اینکه پیام ائمه به شیعیان مبارزه با ظلم، کفر، نفاق و ستمگران است تصریح کرد: تفکر جدایی دین از سیاست برگرفته از دنیای استعمار است و اگر اینطور بود ائمه(ع) در جوانی به دست ظالمان به شهادت نمی‌رسیدند.

سمیعی با بیان اینکه سیاست به معنای روش مردم‌داری است و کسی بهتر از امام معصوم نمی‌تواند عهده‌دار هدایت مردم باشد خاطرنشان کرد: مسلمانان نباید در برابر مظلومان و ظالمان بی‌تفاوت باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گیلان افزود: شیعه امام علی(ع) در یک دست شمشیر و در دستی دیگر تسبیح دارد؛ تمام دنیای کفر برای نابودی اسلام متحد شده‌اند و پیام امام هادی(ع) ظلم‌ستیزی است.

وی با پوشالی خواندن قدرت استکبار خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) شیعه علوی و حسینی را به مردم نشان دادند؛ اسلام ناب به معنای مبارزه با مستکبران و ظالمان است و نباید این اصل مهم توسط مسلمانان فراموش شود.

سمیعی با اشاره به اینکه هیچکدام از ائمه هدی(ع) به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند تصریح کرد: امام هادی(ع) 15 سال در زمان متوکل عباسی پرچمدار اسلام حسینی بودند تا آنکه به درجه شهادت نائل شدند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گیلان با بیان اینکه شهدا گمنام نیستند بلکه جاودانه شدند گفت: وضعیت کنونی اقتصادی و تورم در جامعه باعث سرافکندگی همه ما پیش خانواده شهدا شده است.

سمیعی با اشاره به اینکه سران قوا طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید از انقلاب صیانت کنند خاطرنشان کرد: انقلاب ما بعد از 40 سال الگوی همه مظلومان عالم شده و همه فهمیدند که نباید زیر بار ظلم و ستم رفت.

وی با بیان اینکه ظلم‌ستیزی پیام شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری است تصریح کرد: آمریکا جز خواری و ذلت ما را نمی‌خواهد امّا انقلاب اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری استخوان در گلوی آمریکا است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گیلان گفت: عزت اسلام و مسلمانان در گرو ولایت است و هر کس در هر لباس و مقامی به این انقلاب خیانت کند نابود می‌شود؛ مسئولان باید با آگاهی از خون شهدا صیانت کنند.

در این مراسم به مناسبت شهادت امام هادی(ع) و با حضور پیکر پاک دو تن از شهدای گمنام مداحی خوانده شد و با دعای آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان مراسم به پایان رسید.

پیکر پاک این دو شهید گمنام فردا ساعت 9:00  از سپاه ناحیه مرکزی رشت با حضور مردم ولایتمدار و مومن استان گیلان تشییع شده و در حوزه علمیه امیرالمومنین علی(ع) این شهر به خاک سپرده می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان