//
کدخبر: ۱۷۲۵۱۴ //

گرفتن پول از دانش‌آموزان برای جبران کسری‌ها درست نیست

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه اعتباری مدارس در سطح کشور بسیار اسفناک است و گرفتن پول از خانواده دانش‌آموزان برای جبران کسری‌های آموزش و پرورش به‌هیچ‌ وجه وجهه مناسبی ندارد.

گرفتن پول از دانش‌آموزان برای جبران کسری‌ها درست نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

حمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: بخشی از مشکلات فرهنگیان کشور با اجرای قانون افزایش حداقل 400 هزارتومانی حقوق برطرف می‌شود.

وی افزود: در بودجه سال 98 مجلس قدم‌های بزرگی برای آموزش و پرورش برداشته است، افزایش حقوق فرهنگیان و دیگر کارکنان دولت از مهم‌ترین اقدامات مجلس شورای اسلامی در بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان کشور بوده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، طرح افزایش حقوق کارکنان دولت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تصمیم مجلس در افزایش حداقل 400 هزار تومانی حقوق به اضافه 10 درصد برای تمام کارکنان دولت تصمیم عقلانی و در مسیر عدالت اجتماعی بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مسئله قیر سهم ویژه‌ای برای استان قم در بودجه سال آینده دیده شده است، ارجاع املاک آموزش و پرورش به این نهاد از دیگر گام‌های مثبت مجلس در رابطه با آموزش و پرورش بوده است.

وی تأکید کرد: حقیقت این بوده که سرانه اعتباری مدارس در سطح کشور بسیار اسفناک است، گرفتن پول از خانواده دانش‌آموزان برای جبران کسری‌های آموزش و پرورش به‌هیچ‌ وجه  وجهه مناسبی ندارد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برخی از دارایی و اموال خود را برای سرمایه‌گذاری و جبران کسری‌های خود به جریان انداخته و از این طریق دست در جیب خانواده  دانش آموزان به خاطر  گرفتن 10 هزار تومان کمک هزینه مصارف عمومی مدارس نکند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه تکمیلی جانبازان از مشکلاتی بوده که در آموزش و پرورش از هر نهاد دیگری بیشتر و پر چالش‌تر است، بیمه تکمیلی جانبازان در آموزش و پرورش به یک معضل جدی تبدیل‌شده است، وظیفه اصلی بیمه تکمیلی جانبازان باید در اصل توسط بنیاد شهید برطرف شود.

مشکلات معیشتی و بیمه فرهنگیان برطرف شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور در این جلسه اظهار داشت: وضعیت قم از نظر فرهنگی بسیار مطلوب‌تر از بسیاری از شهرهای دیگر کشور است.

وی مشکلات اقتصادی و برخی تنگناهای اقتصادی فرهنگیان را موردتوجه قرار داد و افزود: باید تلاش شود مشکلات فرهنگیان کشور به ویژه در مسئله معیشت و بیمه برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مسئله تربیت و آموزش عنوان کرد: هر اندازه که در زمینه آموزش و پرورش بودجه صرف شود هزینه نبوده و در حکم سرمایه‌گذاری است، آینده کشور را تفکر و اندیشه معلمان رقم خواهد زد.

ذوالنور با تأکید بر اثر مخرب مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی در افت و اثربخشی آموزش تأکید کرد: اگر معلمی که با انواع مشکلات اقتصادی و فکری درگیر بوده هرگز نمی‌تواند در امر تربیت دانش آموزان و نسل آینده موفق باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرهنگیان باید قشری بوده که از نظر معیشتی دچار دغدغه نباشند، درحالی‌که  امروز فرهنگیان کشور با مشکلات بسیار زیادی به ویژه در مسئله معیشت روبه‌رو هستند.

وی طرح مجلس در افزایش حقوق تمام کارکنان دولت را موردتوجه قرار داد و گفت: افزایش حداقل  400 هزار تومانی حقوق کارکنان دولت در سال 98 بیشترین فایده و نفع خود را در آموزش و پرورش نشان خواهد داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی مشکلات آموزش و پرورش با شورای شهر و شهرداری در مسئله تراکم و عوارض باید با انعطاف قانون برطرف شود.

وی تأکید کرد: در استان قم گزارش خاصی از دریافت هزینه از دانش آموزان توسط مدیران مدارس دریافت نشده و از این منظر مشکلی از این نظر در استان قم احساس نمی‌شود.

ذوالنور گفت: بخش مهمی از فضاهای آموزشی استان را خیرین مدرسه‌ساز احداث کرده و بخشی نیز توسط مراکز غیر دولتی احداث‌شده‌اند و از این منظر آورده دولت در توسعه فضاهای آموزشی قم آورده چشمگیری نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۵۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان