//
کدخبر: ۱۶۹۳۸۴ //

احیای چنارهای خیابان ولیعصر (عج) با کاشت ۴۰ درخت آغاز شد

شهردار تهران با اشاره به احیای چنارهای خیابان ولیعصر (عج) گفت: امسال بیش از یکهزار درخت در این خیابان از پارک وی تا میدان راه آهن غرس خواهد شد.

احیای چنارهای خیابان ولیعصر (عج) با کاشت 40 درخت آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

پیروز حناچی روز جمعه در آیین کاشت 40 اصله درخت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان ولیعصر(عج) از طرح کاشت یکهزار و 100 درخت چنار حاشیه این خیابان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به تاسی از فرمایش رسول اکرم (ص) که قطع درخت را مشابه قتل انسان می دانند، تلاش خواهیم کرد که به توسعه فضای سبز و غرس درختان در پایتخت اقدام کنیم.
وی با اشاره به آغاز پروژه احیای چنارهای خیابان ولیعصر (عج) گفت: این خیابان به طول 18 کیلومتر یکی از خیابان های نادر جهان، در نسل اولیه، 18هزار درخت چنار داشته و در حال حاضر 15هزار چنار از این درختان باقی است که لازم است بازسازی شود.
حناچی با بیان اینکه سال گذشته 740 درخت در خیابان ولیعصر (عج) احیا شد، افزود: از این تعداد درختان 16 درخت نتیجه نداد و ما بقی سبز است. 
شهردار تهران با بیان اینکه امسال هم بیش از یکهزار درخت در این خیابان از پارک وی تا میدان راه آهن، غرس خواهد شد، اظهارداشت: بن درختانی که امروز در خیابان ولیعصر (عج) کاشته می شوند حداقل 15، 16 ساله است و نهال نیست و نگهداری از این درختان جز وظایف دائمی سازمان بوستان ها و فضای سبز است.
وی درباره ایجاد کمربند سبز در تهران گفت: هفته درختکاری در پهنه جنوبی البرز در یکهزار و 250 هکتار، 800 هزار نهال کاشته خواهد شد.
حناچی، توسعه فضای سبز و احیای باغات را از برنامه های شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری عنوان کرد و گفت: تاکنون احیای پنج باغ در پایتخت، سه باغ در مناطق هفت، هشت و 10 توسط شهرداری و 2 باغ در مناطق 14 و 2 با همکاری بنیاد مستضعفان از محل وجوهاتی که از مردم بابت قطع درختان گرفته می شود با مصوبه شورا تثبیت کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.
شهردار تهران توسعه فضای سبز و کاهش استفاده از خودورها و وسایل نقلیه موتوری را در داشتن هوای پاک پایتخت ضروری دانست و تاکید کرد: همه ما ماموریت داریم که به توسعه فضای سبز کمک کنیم و در حال حاضر آمارها نشان می دهد که در مقایسه با سال گذشته، 20 درصد ذرات معلق در هوا کاهش پیدا کرده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
وی درباره همکاری شهرداری تهران با کره جنوبی برای بازیافت پسماند گفت: همکاران پیگیر این موضوع هستند و در صورت قطعی شدن، نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.
حناچی درباره ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) اظهارداشت: این اقدام جز برنامه های شهرداری و شورای شهر بوده، پرونده خیابان ولیعصر(عج) توسط سازمان میراث فرهنگی به دبیرخانه میراث جهانی ارسال شده و با همکاری سازمان میراث فرهنگی در تلاش برای ثبت جهانی این خیابان هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۳۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان