//
کدخبر: ۱۶۶۳۷۴ //

حساب ۵۰ کرمانشاهی خالی شد/ شهروندان مراقب کلاهبرداری با استفاده از دستگاه اسکیمر باشند

پلیس فتا استان از شهروندان خواست تا مراقب کپی شدن کارت‌های اعتباری خود توسط کلاهبرداران باشند تا حسابشان خالی نشود.

حساب 50 کرمانشاهی خالی شد/ شهروندان مراقب کلاهبرداری با استفاده از دستگاه اسکیمر باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

از شب گذشته حساب بیش از 50 تن از شهروندان از طریق «اسکمینگ» جعل و موجودی آنها به سرقت رفت. با توجه به افزایش این طریق سرقت‌ها سرهنگ «علی کریمی» درباره موضوع اسکمینگ و کپی شدن کارت‌های بانکی توسط کلاهبرداران، اظهار داشت: اخیرا افراد کلاهبردار در قالب فروشندگان دوره گرد به صورت حرفه‌ای و با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی همشهریان می‌کنند.

وی ادامه داد: اخیراد35 نفر به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و عنوان کرده اند که مبالغی از حساب بانکی آن ها توسط افراد ناشناس کسر شده که البته اقدامات اولیه جهت تشکیل پرونده و دستگیری مجرمان اغاز شده است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: کلاهبرداران با ترفندهایی کارت بانکی را از مردم دریافت می‌کنند و سپس به بهانه کشیدن کارت در محلی دور از چشم خریدار، دستگاه اسکیمر را در کنار کارتخوان اصلی قرار می‌دادند و کارت را یک بار بر روی اسکیمر برای کپی شدن کارت و بار دیگر بر روی دستگاه کارتخوان به منظور انجام تراکنش می‌کشیدند.

رییس پلیس فتا تصریح کرد: افراد کلاهبردار سپس با دریافت رمز کارت خریدار، کارت اعتباری جدیدی از روی همان کارت کپی می‌کنند و سپس نسبت به خالی کردن حساب بانکی مالباختگان اقدام می‌کنند .

وی همچنین با اشاره به اعتماد بیش از حد مردم به فروشندگان و در اختیار قرار دادن رمز کارت های اعتباری، افزود: بهتر است شهروندان برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، خود اقدام به وارد کردن رمز در دستگاه های کارت خوان کنند.

سرهنگ کریمی در پایان گفت: مالباختگانی که حساب بانکی آن ها خالی و یا کسر شده می توانند روز یکشنبه ( ۲۱ بهمن) به پلیس فتا مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان