//
کدخبر: ۱۶۵۵۷۲ //

خبر خوش استاندار کرمانشاه برای امهال وام زلزله‌زدگان

استاندار کرمانشاه گفت: وام‌های دریافتی زلزله‌زدگان مقیم از بانک‌های سراسر کشور با توافق بانک‌ مرکزی امهال می‌شود.

خبر خوش استاندار کرمانشاه برای امهال وام زلزله‌زدگان
به گزارش فرتاک نیوز،

 هوشنگ بازوند عصر امروز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۱۱۴۹ پروژه بااعتبار ۳۵۵۰ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آزادراه بیستون-کرمانشاه-حمیل افزود: این پروژه به با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که نقش مهمی در توسعه استان دارد و این پروژه جدای از طرح‌های دهه فجر است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها برای هر مقوله‌ای در استان بیان داشت: باید زیرساخت های هر امر ابتدا فراهم شود و این مهم به نفع توسعه استان است.

وی با اشاره به صادرات ۲.۴ میلیارد دلاری از مرزهای کرمانشاه گفت: اگر زیرساخت‌ها فراهم بود به جرات می توان گفت این میزان به ۳.۵ میلیارد دلار افزایش می‌یافت.

بازوند با بیان اینکه زیرساخت مناسبی در مرزهای استان نداریم، تصریح کرد: زیرساخت مرز سومار قابل مقایسه با دو مرز دیگر استان نیست.

وی از رشد ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی در کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: این در حالی است که در کشور رشد ۱۴ درصدی را داشته‌ایم.

استاندار کرمانشاه با تصریح اینکه در زمینه مسکن مهر تصمیمات خوبی گرفته شده است اما نیازمند کمک بخش خصوصی هستیم، افزود: ۴۵۰ واحد مسکن مهر در استان داریم که ۱۵۰ واحد آن به کمیته امداد و بهزیستی واگذار شده است و ۳۰۰ واحد باقی مانده بلاتکلیف هستند که نیازمند مساعدت در این زمینه هستیم.

وی بیان داشت: زلزله سال گذشته کرمانشاه ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرد که تا کنون ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت کمک شده است  مابقی نیز تا سال آینده پرداخت می‌شود و از این میزان ۵۰ درصد آن برای حوزه‌های راه و شهرسازی هزینه می‌شود.

بازوند با اشاره به اینکه توافقنامه‌ای با سازمان هواپیمایی منعقد شده است که کرمانشاه هاب پروازی غرب کشور شود.

وی همچنین در ادامه به امهال وام زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرد و عنوان کرد: با توافقی که با بانک مرزی انجام شده است کسانی که در هر نقطه کشور وام گرفته دریافت کرده و مقیم مناطق زلزله زده باشند که شامل ۱۵۰۰ نفر با مبلغ ۱۸ میلیارد تومان است امهال شود

استاندار کرمانشاه در ادامه به بررسی پروژه‌های مختلف در استان پرداخت و عنوان کرد: روند ساخت بیمارستان پاوه بسیار کند است و بعد از گذشت این مدت هنوز زیرساخت‌های آن فراهم نشده است.

وی با انتقاد از راه آهن کرمانشاه اظهار داشت: یک سال از افتتاح این طرح می‌گذرد اما هنوز راه‌آهن زیر نظر اراک اداره‌ می‌شود و بحث راه‌آهن کرمانشاه باید حل و فصل شود.

بازوند در ادامه با تصریح اینکه سرانه درآمدی در کرمانشاه پایین است، گفت: مشوق خاصی در زمینه سرمایه‌گذاری نداریم و در این راستا بسته پیشنهادی برای مشوق سرمایه‌گذاری و برای ارائه به هیئت دولت آماده شده  است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان