//
کدخبر: ۱۶۴۷۴ //
روحانی در سنندج:

پارسال ۱۰۰هزار شغل از طریق فناوری اطلاعات ایجاد شد

اجرای طرح‌های توسعه‌ای در کردستان باعث خوشحالی مردم ایران می‌شود.

پارسال 100هزار شغل از طریق فناوری اطلاعات ایجاد شد

به گزارش – فرتاک نیوز: حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در آیین افتتاحیه طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان کردستان در سنندج گفت: اجرای طرح‌های توسعه ای در کردستان باعث خوشحالی مردم ایران می‌شود و آبادانی در هر نقطه‌ای از کشور موجب نشاط جامعه و افتخار تمامی خدمت‌گذاران است.

وی افزود: پارسال در استان کردستان 900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی بخش آب هزینه شده و در سال جاری نیز 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دیگر در این بخش در حال اجراست.

رییس جمهور گفت: شرایط مختلف سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات هم اکنون با بهره‌برداری از شش طرح مختلف در حوزه آب کردستان مهیا شده و سرمایه‌گذاران علاوه بر این که در حوزه آب مشکلی ندارند بلکه در حوزه‌های مختلف برق، گاز و انرژی نیز بدون مشکلی می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

روحانی ادامه داد: همبستگی و برادری ملت این استان از دیگر مزیت‌ها برای سرمایه‌گذاری است که مردم کردستان با قرار گرفتن رنگ‌های مختلف قومیتی توام با وحدت توانسته اند امنیت این استان را به عنوان نمونه شکل دهند.

وی افزود: قرار گیری رنگ‌های مختلف قومیتی در این استان در برابر دیدگان ملت ایران از افتخارات مختلف ملت ایران بوده که همبستگی خود را به دیده جهانیان می‌رساند.

رییس جمهور گفت: احداث تونل‌های در دست احداث شبکه انتقال خط آب شرق به غرب کردستان که هم اکنون در حال اتمام است از دیگر خدمات نظام برای مردم استان است.

روحانی ادامه داد: این طرح باعث حل مشکلات آب در شرق کردستان می‌شود مردم این مناطق نیز می‌توانند از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شود.

وی افزود: دربخش دیگری از سخنانش به افتتاح طرح‌های حوزه IT در سنندج اشاره کرد و افزود: پارسال 100هزار شغل از طریق فناوری اطلاعات ایجاد شده است و با قولی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داده است، امسال نیز 130 هزار شغل ایجاد می‌شود.

رییس جمهور گفت: بخشی از اشتغال از طریق فناوری اطلاعات ایجاد می‌شود و در واقع قسمتی از بار ایجاد اشتغال بر دوش وزارتخانه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بخش خصوصی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

روحانی ادامه داد: باید برای توسعه کشور از همه انواع فناوری استفاده کنیم و در گذشته اینترنت را یک کالای لوکس می‌دانستند اما امروز جزو یکی از زیرساخت‌های توسعه است.

وی افزود: اگر ارتباطات نباشد سرمایه گذار هم نمی‌تواند اقدام به سرمایه‌گذاری کند یا واحد تولیدی را راه‌اندازی کند.

رییس جمهوری گفت: امروزه دانش، اطلاعات، ارتباط و رفاه مردم و حتی اشتغال آن‌ها به اینترنت وابسته شده است،

روحانی ادامه داد: ما در دنیایی جدید زندگی می‌کنیم و باید از همه مزایای دنیای امروز استفاده کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان