//
کدخبر: ۱۶۴۳۴۱ //

میزان مصرف سرانه ماهی در استان کرمانشاه

میزان مصرف سرانه ماهی در استان کرمانشاه 9 کیلوگرم عنوان شد.

میزان مصرف سرانه ماهی در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیران زیرمجموعه جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که باحضور فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اصحاب رسانه در سالن جلسات این سازمان برگزارشد.

وی افزود:میزان مصرف سرانه ماهی را در استان کرمانشاه 9 کیلوگرم عنوان نمود که در اوایل انقلاب این میزان مصرف 250 گرم بوده است .که عملکرد 11 ماهه سال 1397 به 19 هزارو125 تن تا به امروزرسیده است.

وی اظهار داشت: فرهنگ مصرف ماهی بایستی در استان آموزش داده شود و در مقایسه با گوشت قرمز، ماهی به صرفه تر می باشد و امگا3 در درون ماهی ها وآبزیان بسیار به چشم میخورد.

افضلی اشاره داشت:در حال حاضر 456 باب مزرعه و استخر پرورش ماهی در کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 379 مزرعه سردابی، 73 باب گرم آبی و چهار باب پرورش ماهی خاویار می باشد.

مدیرکل شیلات افزود: سردابی ریجاب در استان یکی از بزرگترین پروژه های پرورش ماهی در کشور می باشد.

وی همچنین گفت: ازسال 1393 تا به الان رتبه اول در بین استان های غیرساحلی استان کرمانشاه داشته است با 4000 تن در سال،در راستای تولید گرمابی به خودش اختصاص داده است.و میزان مصرف آبزی در استان را 19 هزارو 125 تن عنوان نمود.

وی اشاره داشت: راه اندازی فروش ماهی در استان جنب فروشگاه زنجیره ای رفاه در بلوار تاق بستان واقع شده است، که سوله ای را به آن اختصاص داده اند و هفته آینده با حضور شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد.

خبرنگار : فاطمه زردویی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۳۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان