//
کدخبر: ۱۶۳۲۵۴ //

رشد ۵۰ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۵۰درصدی صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه خبر داد.

رشد 50 درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت : در ده ماهه سال جاری 2 میلیاردو 375 میلیون و 544 هزارو 471  دلار کالا به وزن 4 میلیون و  782 هزارو 898  تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 50 درصد افزایش و از حیث وزن 36 درصد رشد داشته است .

 حیدری افزود: 1میلیاردو 370 میلیون و 94 هزارو 57 دلار با وزن 3 میلیون و 241 هزارو 238 تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه،  پرویزخان، خسروی و پاوه  اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 85 درصد و از حیث وزن 58 درصد افزایش داشته است .

وی در ادامه گفت: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 1 میلیاردو  5 میلیون و 450 هزارو 414 دلار کالا را  با وزن یک میلیون و 541 هزارو 659 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند . که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 19 درصد افزایش  و از حیث وزن نیز 4 درصد رشد داشته است .

 مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی ، سیب زمینی محفوظ شده ، نایلون پلاستیکی رولی ، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده ، انواع کاشی دیواری ،کیسه نایلونی ، رول نایلونی، پیازوموسیر ، خیاروخیارترشی تازه یا سردکرده ، سیب تازه ، گرانول پلی اتیلن، عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.  

 خلیل حیدری  مجموع اقلام صادراتی  اظهار شده در ده ماهه سال 1397 از گمرکات استان کرمانشاه  را  756 نوع کالا عنوان نمود و افزود:  در نه ماهه سال 1397 در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 37 کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۲۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان