//
کدخبر: ۱۶۱۷۵۹ //
در نشست خبری دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در بحث تنظیم بازارعنوان شد:

باید به دنبال راهکار باشیم / ورود دستگاه قضا باید پررنگ باشد

حسن ایمانی مقدم معاون دادستان کرمانشاه در نشست خبری دادسرای عمومی و انقلاب در بحث تنظیم بازار گفت:باید به دنبال راهکار باشیم و ورود دستگاه قضا باید پررنگ باشد

باید به دنبال راهکار باشیم / ورود دستگاه قضا باید پررنگ باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون دادستان کرمانشاه گفت: اولین خواسته این جلسه هم افزایی سازمانی است و خروجی کار می تواند نوایی به سفره بی بضاعت ها دهد که شاید چند ماهی است گوشت قرمز نخورده اند.

ایمانی مقدم افزود: در حوزه تنظیم بازار 121 جلسه و146 مصوبه انجام گرفته که 137 مصوبه آن اجرایی شده و 9 مصوبه در دست اقدام است.

 وی در ادامه گفت: خرید گوشت منجمد به عنوان منبع در آمدی برای افراد سودجو تبدیل گردیده به همین منظور و برای کوتاه نمودن دستان سودجویان طرح ثبت کد ملی در سامانه در دست اجرا می باشد که در این طرح سرپرستان خانوار با ارائه کد ملی  می توانند گوشت منجمد راخریداری کنند.

در ادامه ایمانی مقدم از اینکه تاکنون متولی برای تعیین قیمت گوشت قرمز نداشته ایم ابراز تاسف کرد و افزود : باید مبنایی را برای قیمت گوشت قرمز در استان قرار دهیم و کمیته ای در میدان دام مشخص شود تا روزانه و یا هفتگی بر خرید و فروش و قیمت دام زنده نظارت داشته باشد و اینکه چه کسی قیمت دام زنده را تعیین می کند.

در ادامه این جلسه مهندس خانی نماینده سازمان جهاد کشاورزی گفت : 46 مرکز توزیع گوشت شناسایی شده است و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در روند توزیع گوشت قرمز و مرغ نظارت دارند.

خانی افزود : با توجه به میانگین و براساس آمار جهاد کشاورزی نیاز استان 71 تن است و تاکنون 85 تن گوشت قرمز وارد استان شده است.

 وی گفت:سرانه مصرف مرغ 26 کیلو گرم است و نیاز استان 142 تن می باشد.

 در ادامه جلسه در حوزه پشتیبانی اعلام شد: 1400 تن مرغ توزیع شده است و 36 هزار تن ظرفیت تولید گوشت قرمز می باشد و نیاز استان ۲۶هزار تن اعلام شد

همچنین گفته شد: 400 هزار راس گوسفند مازاد بر ظرفیت در استان وجود دارد که در سالهای قبل به کشورهای کویت و قطر صادر می شد اما از 10 خرداد 97 صادرات آنها ممنوع شده است و600 هزار تن گوسفند زنده از رومانی خریداری شده و هدف، تامین گوشت قرمز برای شب عید در کشور است.

در ادامه جلسه عنوان شد : در حوزه مرغداری بالای 3 میلیون جوجه ریزی انجام گرفته و این روند در استان بی سابقه است.

همچنین در بحث مصرف نهاده ها و مشکلات پرداخت آنهاگفته شد : که نهاده با مبلغ 7 هزارو 900 تا 8000 به مرغداری ها داده می شود و 80 درصد قیمت مرغ مربوط به نهاده است.

در ادامه داریوش جودکی مدیر کل تعزیرات حکومتی گفت : به دلیل حساسیت ویژه دادستانی کشور به گرانی و در بحث تنظیم بازار  و نابسامانی های به وجود آمده باید تدابیری اندیشیده شود.

جودکی افزود : توزیع نهاده ها در کشور باید مورد بررسی قرار گیرد و به طور متوسط برای تولید هر کیلوگرم مرغ 5 کیلو گرم نهاده لازم می باشد و خرید این نهاده ها با توجه به عدم نقدینگی یارانه استفاده نمی شود و شرکت های واسطه ای این نهاده ها را در فاصله زمانی یک ماه در اختیار مرغداران قرار می دهند که نیاز مرغداران را تامین نمی کند و باید نظارت بر توزیع نهاده صورت گیرد.

 در بحث قاچاق دام در حوزه انتظامی هم عنوان شد: به مجموعه دامپزشکی ابلاغ شده که هیچ گونه دامی از کشور خارج نشود و سرشماری دقیقی از تعداد دامپروران بومی مرزی انجام گیرد ودر بحث قاچاق دام از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 12 هزار راس دام توقیف شده است و از ده روز قبل ابلاغیه ای صادر شده مبنی بر اینکه تمام محموله های دام زنده و طیور به دامپزشکی تحویل و پس از آن به کشتارگاه فرستاده  می شود و در شبکه توزیع قانونی قرار  می گیرد و اگر بنا به استرداد باشد مبلغ ریالی به صاحب بار داده می شود.

پهلوانی نماینده اتاق اصناف هم گفت : گرانی با گرانفروشی فرق دارد اتاق اصناف 610 بازدید انجام داده و 150 مورد گرانفروشی و عدم نصب قیمت کالا مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین در ادامه جلسه در حوزه تنظیم بازار اعلام شد: هیچ مشکلی برای تامین برنج و جود ندارد و 500 تن برنج برای این ماه در نظر گرفته شده و 7 هزار 400 تن شکر ذخیره شده است، 2 هزار تن روغن هم در انبار ذخیر شده و در فروشگاه ها به وفور یافت می شود.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان