//
کدخبر: ۱۶۰۱۴۰ //
موج حمایت‌ها در کهکیلویه و بویراحمد

ترور نافرجام قاضی‌القضات در مبارزه با جرائم و مفاسد

در چند روز اخیر با ترور نافرجام حجت‌الاسلام شیخ غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان موج حمایت‌ها از وی در سراسر استان ایجاد شد.

 ترور نافرجام قاضی‌القضات در مبارزه با جرائم و مفاسد
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از موضوعاتی که مردم را امیدوار کرده اقدامات جدی و عزم راسخ دستگاه قضایی استان برای مقابله با جرائم و مفاسد است به نحوی که اقدامات رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به قیمت سوء قصد نافرجام به جان وی با شلیک چندین گلوله تمام شد.

به گزارش فارس با راه‌اندازی سامانه فارس من که همه می‌توانند با دسترسی با آن سوژه‌های مد نظر را برای پی‌گیری ارسال کنند یکی از سوژه‌های ارسالی توسط مخاطبین«از رئیس‌کل شجاع دادگستری استان حمایت کنید» است.

در چند روز اخیر با ترور نافرجام حجت‌الاسلام شیخ غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان موج حمایت‌ها از وی در سراسر استان ایجاد شد.

 نماینده دانشجویان بسیجی استان در شورای تبیین دانشجویی کشور اظهار کرد: هر کدام از مسؤولان استان و کشور که صادقانه، شجاعانه و با دقت و سرعت به مردم و نظام خدمت کنند، مورد حمایت و احترام آحاد مردم خصوصا دانشگاهیان بوده و خواهد بود.جریانات دانشجویی و ائمه جمعه و جماعات و مسؤولان استانی و اقشار مردمی طی بیانیه‌هایی ضمن محکوم کردن سوء قصد به جان حجت‌الاسلام مزارعی از اقدامات این مسوول قضایی دفاع کردند.

 امید مظلوم تصریح کرد: در استان ما به همه چیز حتی به احکام حقوقی و قضایی با عینک سیاسی نگاه می‌شود و برخی سیاسیون به جای حمایت از رویه اخیر دستگاه قضایی  که  بدون مصلحت اندیشی های کاذب با بزه‌ها و مفاسد برخورد جدی دارد با صدور بیانیه و اعلامیه تخلفات را یا توجیه می‌کنند یا حمایت می‌کنند به اعتقاد ما این  مسئله در جسور شدن متخلفین و تشدید ناامنی بسیار موثر بوده و هست.

وی افزود: برخی مسؤولان استان و شهرستانی گوششان به حرف دانشجویان و جوانان بدهکار نیست و آنان را جدی نمی‌گیرند و این در حالی است که دانشجویان و جوانان در کف جامعه حضور دارند و آسیب‌ها و تهدیدات را بیشتر و بهتر متوجه می‌شوند.

وی ابراز داشت: حداقل ۴سال است فریاد دانشجویان از برخی اقدامات بدون ضابطه و برخی رفتارهای اجتماعی در مراکز شهرستان‌ها و حتی مراکز آموزشی بلند است، بارها به مسؤولان ارشد استان و حتی قضایی و امنیتی رساندیم که بعضی اقدامات یک طرفه و جبهه بندی‌های کاذب سیاسی، طایفه‌ای و منطقه‌ای، سبب سلب اعتماد عمومی می‌شود.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: دانشجویان از ابتدا، با دادستانی مرکز استان و شهرستان‌ها، رئیس‌کل دادگستری همراه بوده و هستند، در قضیه حمله به مدیر قضایی استان با شناختی که از توان نیروهای امنیتی در استان داریم، انتظار داریم با سرعت و دقت بیشتری  اقدام کنند هر چند این اقدام را  نشان دهنده‌ی رویه درست و مناسب قوه قضاییه و عملکرد سیستم امنیتی استان می‌دانیم که لزوم استمرار آن پر واضح است.

وی تأکید کرد: انتظاری که از متولیان بحث امنیت داریم این است که علاوه بر عاملان، زمینه سازان آن هم  مشخص شوند.

مظلوم اذعان داشت: تیراندازی به شخص اول قوه قضائیه در استان نشانه‌گیری  امنیت استان بود و این اتفاق کوچکی نیست. در تثبیت امنیت وحدت همه مسؤولان لازم است ،چرا که ناامنی  و ناامن کنندگان، به هیچ کس رحم نمی‌کنند و منافع شخصی خود را دنبال می‌کنند، عدم تمکین به اجرای حکم و دفاع از محکومان قطعی با رنگ و بوی سیاسی ولو با وجود انتقاد، در رسانه‌ها کار درستی نبود و چنین مواضعی خود ناامنی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: وقتی به جای دفاع از اقدامات قوه قضائیه با نوشتن نامه از سوی چهره‌های شاخص استان به یاری متخلفان می‌شتابیم یعنی امنیت نشانه رفته است، بدون شک با رجوع به ماجراهای اخیر مردم خادمان واقعی خود را بهتر می‌شناسند.

نماینده دانشجویان بسیجی استان در شورای تبیین دانشجویی کشور در پایان گفت: حاضریم امنیت همه خادمان واقعی مردم را با زنجیره انسانی تامین کنیم، علاوه بر مدیران قضایی به دادستان‌ها و قضات شجاع دادگاه‌های استان خداقوت و دست مریزاد می‌گوییم ،این عزیزان باید از امنیت و دغدغه خاطر بیشتری برای اقدامات جهادی برخوردار باشند.

حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان در نشستی که با رسانه‌ها برگزار کرد در این نشست پس از بیان خدمات 40 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خبرنگار فارس در خصوص نحوه مقابله با زمین‌خواری و در ارتباط با همکاری این دستگاه با دادگستری استان سوالی را مطرح کرد.

حکمتیان در پاسخ به این سوال وبا تقدیر از اقدامات حجت‌الاسلام مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان  و دغدغه وی اظهار کرد: طی مدتی که مسؤولیت منابع طبیعی استان را بر عهده داشته‌ام عملکرد رئیس‌کل دادگستری استان  را دلسوزانه می‌دانم.

وی گفت: مسؤولان دستگاه قضا پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری  را به صورت دقیق و پیگیرانه دنبال می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان تصریح کرد: در اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد آماده هرگونه همکاری  و پاسخگویی از سویمسؤولان دستگاه قضای استان هستیم.

ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تیراندازی  و سوءقصد به رئیس‌کل دادگستری استان خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه نامه‌ای نوشتند.

در این نامه بیان شده است: حمله مسلحانه به رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد توسط هر کس و کسانی که طراحی و اجرا شده باشد یقینا یکی از اهداف شوم آن ایجاد رعب و وحشت برای قضات شریف انقلابی به طور خاص و برای دستگاه قضا به طور عام است تا در نتیجه مبارزه‌ای که علیه فساد در ابعاد اقتصادی، اداری و اجتماعی صورت گرفته از حرکت باز ایستد یا لااقل کند شود و به مسؤولان ارشد قضا القا نماید که تحت تاثیر این جو دچار مصلحت‌اندیشی شده و اجازه اجرای احکام را ندهد.

و همچنین در این نامه آورده شده است: استان شهیدپرور کهگیلویه و بویراحمد در طول 4 دهه بعد انقلاب در امنیت کامل بود  و هیچ گروه و جریانی نتوانسته چهره تابناک استان را ضد امنیتی جلوه دهد و مردم تاریخ ساز این استان از یک طرف همواره حامی نیروهای انقلابی و در خط مقدم بود‌ه‌اند و از طرف دیگر قدرشناسانه به پشتیبانی خود از نظام اسلامی ادامه داده‌اند ولی هیچ گونه سستی و تعلل در مبارزه با مفاسد را تحمل نخواهند کرد.

در این نامه خاطرنشان شده است: ائمه جمعه این استان ضمن محکومیت حمله به رئیس کل دادگستر ی استان از مواضع انقلابی و شجاعانه ایشان در مبازره با مفاسد در ابعاد مختلف حمایت کرده و از مسؤولان بالا‌دستی می‌خواهند که از قضات شریف و انقلابی استان حمایت روز افزون داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۱۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان