//
کدخبر: ۱۶۰۱۳۵ //

مراسم ارتحال آیت‌الله سید حاتمی در قم برگزار شد

مراسم ارتحال آیت‌الله سید ابراهیم سید حاتمی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و یار دیرین امام و رهبری با حضور علما و فضلا در قم برگزار شد.

مراسم ارتحال آیت‌الله سید حاتمی در قم برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 مراسم ارتحال آیت‌الله سید ابراهیم سید حاتمی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و یاردیرین امام و رهبری شامگاه یکشنبه در مسجد نو برگزار شد.

آیت الله سید علی نقی اردبیلی استاد سطوح عالی حوزه علمیه، حجت الاسلام و المسلمین کریمی رئیس مجمع نمایندگان طلاب اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین فروغی استاد حوزه علمیه، حجت الاسلام و المسملین اصغری امام جمعه شهرستان سرعین اردبیل، نمایندگان بیوت مراجع، طلاب و فضلای استان اردبیل و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فروغی در این مراسم سخنرانی کرد و سلیمانی نیز به مدیحه سرایی پرداخت.

مرحوم آیت‌الله سیدابراهیم سید حاتمی نماینده سابق اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه موقت اردبیل و از شخصیت‌های علمی و دینی برجسته استان بود که نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

 آیت‌الله سیدحاتمی علاوه بر کارهای دینی و فرهنگی چشمگیر، خیر بسیار بزرگی بودند و در ساخت مساجد پیش‌قدم بودند به طوری که مسجد بزرگ قائم یادگار وی بوده که نسخه مسجد شیخ لطف الله را در اردبیل پیاده کردند که بعد از گذر 100 سال این مسجد یکی از اماکن باستانی اردبیل محسوب می‌شود،این عالم جلیل‌القدر تمام اموال خود را صرف ساخت مسجد کرد و مساجد فوق العاده زیبایی را از خود به یادگار گذاشت.

آیت‌الله سید ابراهیم سید حاتمی یکشنبه 16 دی ماه در سن 94 سالگی دار فانی را وداع گفت وپیکر مطهر این عالم دینی در مسجد قائم اردبیل به خاک سپرده شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان