//
کدخبر: ۱۵۸۲۲۵ //

معاون دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت مبلغان در فضای مجازی

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بیش از ۶ هزار نفر از حوزویان در روستاهای دور دست و محروم کشور مشغول تبلیغ دینی هستند.


معاون دفتر تبلیغات اسلامی 
 فعالیت مبلغان در فضای مجازی
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام روستا آزاد غروب شنبه در نشستی که با هدف ارائه گزارش دستاوردهای چهل ساله حوزه‌های علمیه در مجتمع دارالولایه برگزار شد به آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای مبلغان اشاره کرد و گفت: ده‌ها محور آموزشی کاربردی برای حوزویان در کنار آموزش‌های رسمی در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف بیش از ۱۵ هزار نفر از حوزه‌های علمیه به سراسر کشور اعزام می‌شوند، افزود: نزدیک به ۴۵۰ گروه تبلیغی و فرهنگی وجود دارد که علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها در مراکز مختلف حضور دارند و علاوه بر آن بیش از ۶ هزار نفر از حوزویان در روستاهای دور دست و محروم مشغول تبلیغ‌ هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از اقدامات فاخر بعد از انقلاب که در حال انجام است موضوع پاسخگویی به شبهات و سئوالات مردمی است و اکنون نزدیک به ۱۵ هزار پرسش و پاسخ تدوین و منتشر شده است و مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه روزانه بیش از ۱۲ هزار سئوال و جواب را ساماندهی می‌کند و بیش از ۴۰۰ نفر پاسخگوی سئوالات مردم هستند.

ثبت نام بیش از ۱۴ هزار روحانی در سامانه حج و عتبات

وی گفت: بیش از ۱۴ هزار روحانی در سامانه حج و عتبات به عنوان روحانی کاروان برای حج و عمره ثبت نام کرده همچنین بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور برپا می‌شود و مردم پای تحلیل روحانیت و حوزویان می‌نشینند و نزدیک به ۷۰ هزار مسجد در سراسر کشور به صورت دائم و یا موسمی فعالیت دارد و مردم در محضر روحانیت هستند که این حجم خدمت‌رسانی بی‌سابقه است.

حجت الاسلام روستاآزاد با بیان اینکه فعالیت‌های رسانه‌ای حوزویان نیز بسیار است ازجمله تأسیس رادیو معارف و حضور کارشناسان حوزوی در برنامه‌های مختلف و راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: در کنار این مجموعه‌ها، فعالیت‌های قرآنی بسیار چشمگیر است و بیش از ۲۰ هزار کتاب قرآنی تألیف شده و در اختیار مردم قرار گرفته است و بیش از ۳۰ مجله علمی پژوهشی در حوزه قرآن منتشر می‌شود.

وی گفت: انتشار دائرة المعارف قران که تا کنون ۱۵ جلد آن منتشر شده و در جهان اسلام بی‌نظیر است و دانش نامه‌های تخصصی متعددی و حتی دائره المعارف‌هایی به زبان کودکان و نوجوانان از دیگر اقدامات حوزه است.

حجت‌الاسلام روستاآزاد ابراز کرد: بوستان کتاب دفتر تبلیغات تا کنون ۴ هزار و ۲۰۰ عنوان اثر را منتشر کرده و حدود هزار و ۲۰۰ اثر هم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر کرده است.

وی بیان کرد: اتفاقی که در سال‌های اخیر شکل گرفته است فعالیت مبلغان در فضای مجازی است به این صورت که در تبلیغ چهره به چهره ۴۵۰ گروه تبلیغی آموزش و ساماندهی شدند و نزدیک به ۲۰۰ گروه تبلیغی هم در فضای مجازی فعال‌ هستند و بیش از هزار مبلغ در شبکه‌های مجازی فعالیت دارند.

تولید بیش از هزار و ۷۰۰ محصول خوب و عالی در حوزه کودک و نوجوان

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از معضلات محصولات حوزه دینی، عدم درست توزیع و انتشار آنان است که مقام معظم رهبری در این خصوص مطالبه‌گر هستند، گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ محصول خوب و عالی در حوزه کودک و نوجوان توسط حوزه تولید شده که توزیع آن محدود به شهرهای مذهبی شده است.

حجت‌الاسلام روستا آزاد گفت: خدمات فرهنگی و اجتماعی از محورهای علمای گذشته بوده است و حوزویان در کنار خدمات فرهنگی از گذشته همواره خدمات اجتماعی نیز به فقرا و آسیب‌دیدگان داشته‌اند و در زلزله اخیر کرمانشاه از روز اول برخی گروه‌های تبلیغی و جهادی حاضر شدند و بیش از هزار نفر از طلاب و فضلا به این منطقه رفتند و حتی برخی از آن‌ها و مدارس علمیه بودجه و حقوق خود را به این امر اختصاص دادند و هم اکنون نیز ارتباط بین حوزه علمیه قم و مناطق زلزله زده ادامه دارد.

وی به مددکاری اسلامی و تبلیغ بالینی اشاره کرد و افزود: بخشی از طلاب که آموزش دیده‌اند در بالین بیماران حاضر می‌شوند و در حوزه کاهش آلام روحی بیماران نقش آفرینی می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اعزام مبلغان متخصص پیشگیری از طلاق از دیگر کارهای انجام شده است که این کار در قالب گروه‌های تبلیغ تخصصی به نقاط مختلف انجام می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان