//
کدخبر: ۱۵۸۱۷۰ //

از ابتدای امسال تاکنون؛ ۲۸۰ هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت شد

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون؛
۲۸۰ هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد تقی منوچهری عصر شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر اظهار داشت: سطح زیر کشت گوجه در استان بوشهر ۱۲ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۶۰۰ هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

 وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت شده و تا آخر سال نیز ۳۲۰ هزار تن گوجه برداشت تا به ۶۰۰ هزار تن گوجه برسیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر ۳ مرکز فرآوری تبدیلی گوجه فرنگی دارد و امسال در مجموع ۱۵ هزار تن از گوجه استان در این مراکز فرآوری و به رب گوجه تبدیل می‌شود.

 منوچهری تصریح کرد: امسال همچنین تاکنون ۲۵ هزار تن گوجه فرنگی نیز برای فرآوری به استان‌های مختلف صادر شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آمار و ارقام موجود، سال گذشته در مجموع ۶۶ هزار تن گوجه فرنگی از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد و انتظار داریم در سال جاری نیز این روند تداوم داشته باشد.

وی در ارتباط با شهرستان‌هایی که بیشترین برداشت گوجه را داشته‌اند نیز گفت: شهرستان دیر با سطح زیر کشت ۴ هزار و ۹۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را داشته که از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۰۱ هزار تن گوجه در این اراضی برداشت شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر ابراز داشت: شهرستان دشتی نیز با سه هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیرکشت مقام دوم استان را دارد که تاکنون ۸۴ هزار تن گوجه از این شهرستان برداشت شده است.

منوچهری بیان کرد: شهرستان دشتستان نیز با دو هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیرکشت عنوان سوم را در استان در اختیار دارد که تاکنون ۷۵ هزار تن گوجه از مزارع این شهرستان برداشت شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۱۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان