//
کدخبر: ۱۵۶۱۷۷ //
با برودت دما در اکثر شهرها؛

بارش شدید برف در اردبیل/ ارتفاع برف در سرعین به ۲۲ سانتیمتر رسید

با ورود سامانه سرد و بارشی، بارش شدید برف توام با برودت دمای هوا اکثر شهرها و مناطق کوهستانی استان اردبیل را فرا گرفت.

بارش شدید برف در اردبیل/ ارتفاع برف در سرعین به ۲۲ سانتیمتر رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

از ساعاتی قبل بارش شدید برف مناطق جنوبی، مرکزی و بخش هایی از مناطق شمالی استان اردبیل را سفیدپوش کرده و موجب اختلال و کندی تردد در محورهای مواصلاتی و در روند زندگی روزمره شهروندان شده است.

شدت بارش در بیشتر مناطق بالا گزارش شده چنانچه طی چند ساعت اخیر ارتفاع برف در سرعین به بیش از ۲۲ سانتیمتر و در اکثر شهرها به بیش از ۱۰ سانتیمتر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در این خصوص تاکید کرد که بارش برف و باران تمام مناطق استان را تحت تاثیر قرار داده است.

علی دولتی مهر با بیان اینکه هم اکنون در تمام مناطق شهری و کوهستانی شاهد بارش برف هستیم، افزود: فقط در دو شهر پارس آباد و بیله سوار در شمالی ترین نقطه استان بارش ها به صورت باران است.

وی با اشاره به بارش برف در تمام محورهای مواصلاتی استان اضافه کرد: بیشترین بارش ها تا الان و براساس گزارش ساعت ۲۰ هواشناسی در مناطق مرکزی استان و در شهرهای سرعین، نیر، نمین و اردبیل بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان شهرستان سرعین را پربارش ترین شهر استان طی ساعات گذشته عنوان کرد و بیان داشت: البته در منطقه آلوارس در نزدیکی شهر سرعین و در دامنه کوه سبلان بارش برف به بیش از ۳۰ سانتی متر رسیده است.

وی با اشاره به بارش ۱۵ سانتیمتری برف در نیر، ۱۰ سانتیمتری برف در نمین، هشت سانتیمتری برف در خلخال و پنج سانتیمتری برف در اردبیل ادامه داد: پیش بینی می شود سیستم بارشی وارد شده به استان تا اواسط روز شنبه فعال بوده و بارش برف و باران تا ظهر فردا تداوم یابد.

دولتی مهر در عین حال از افت شدید دما در این استان خبر داد و متذکر شد: در اکثر شهرها این کاهش تا ۱۵ درجه ثبت شده است و انتظار می رود با خروج سیستم بارشی، از عصر شنبه با کاهش بیشتر دما مواجه شویم.

وی دمای هوا کنونی در شهرهای اردبیل، سرعین، نیر، نمین، خلخال و مشگین شهر را بین منفی سه تا منفی شش درجه عنوان کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۱۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان