//
کدخبر: ۱۵۱۴۱ //
پاسخ شهردار بندرعباس به سئوال شورا :

۳۰ میلیارد تومان مغازه های مجتمع نور بندرعباس حق شهرداری است

شهردار بندرعباس با اشاره به جزئیات پرونده مجتمع تجاری نور این شهر (مصلی قدس) گفت: مجوز پروانه ساخت مغازه های مجتمع نور بندرعباس 30 میلیارد تومان برآورد شده بود که حق شهرداری است و در این پرونده هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

 30 میلیارد تومان مغازه های مجتمع نور بندرعباس حق شهرداری است
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس امینی زاده پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سئوال برخی از اعضای شورای شهر بندرعباس افزود: پروژه مجتمع نور بندرعباس نیز همچون سایر مجتمع های دیگر نیاز به دریافت مجوز پروانه ساخت و ساز دارد که باید عوارض آن را پرداخت کند.

وی بیان داشت: موضوع پرونده مجتمع نور بندرعباس به سال 85 و 86 بر می گردد که مبلغی قرار بوده شورای شهر آن زمان در قبال مغازه های این مجتمع که حق و حقوق شهرداری بوده معین که سازنده آن پرداخت کند که تاکنون 25 میلیارد تومان پس از 10 سال پیگیری وصول شد.

وی بیان داشت: در سال 91 از سوی شورای شهر آن زمان مصوب شد که شهرداری مبلغی مشخص (30 میلیارد تومان) را دریافت کند اما متولیان وقت با اعلام آنکه پول ندارند، پیشنهاد واگذاری مغازه های مجتمع تجاری نور را دادند که در طول 36 ماه آینده تکمیل و به شهرداری واگذار شود.

شهردار بندرعباس ادامه داد: در سال 91 این اقدام صورت نگرفت و در نیمه دوم سال 92 نشستی با حضور اینجانب و نماینده ولی‌فقیه درهرمزگان، معاون استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای شهر برگزار شد که 2 پیشنهاد از جمله اینکه اماکن در اختیار مصلی قرار بگیرد و ساختمان های قدیمی تخریب و به صحن مسجد تبدیل شود و یا اینکه مغازه ها به مبلغ 30 میلیارد تومان به شهرداری واگذار شود که در این نشست با تبدیل مغازه ها به پول و دادن این میزان نقدی به شهرداری موافق شد.

وی به مصوبه 11 بندی این جلسه اشاره کرد وگفت: بنابر توافق و امضای رئیس شورای شهر وقت، قرارداد پیشنهادی تنظیم و به شورا برای مصوب آن ارسال شد و در این قرارداد شرط بر این شد که تا پایان سال 93 مبلغ یادشده پرداخت شود که این امر محقق نشد.

این مسئول اظهارکرد: تا سال 95 این موضوع عملی نشد و کارشناسانی از شهرداری برای پیگیری روند پروژه و ارائه گزارش به محل اعزام شدند که پی بردیم این املاک فروخته ‌شده و به شهرداری اطلاع نداده‌اند و مالک جدید اعلام کرد که مبلغ پیشنهادی را پرداخت می کند.

امینی زاده ادامه داد: در این زمان باتوجه به اینکه حق مردم در میان بود، پیگیری شد تا 30 میلیارد تومان وصول شود حتی تهدید کردیم تا پول واریز نشود پروژه پلمپ می‌شود که پس از برگزاری جلسه مالک، حاضر به پرداخت مبلغ یادشده، شد و این موضوع را به صحن شورا ارجاع تا مبلغ در پنج قسط پرداخت شود که تاکنون 25 میلیارد تومان آن وصول شده است.

وی یادآورشد: از مردادماه سال 95 برای تشویق پرداخت نقدینگی و عوارض، در شورای شهر مصوب شده که اگر کسی بدهی نقدی خود را پرداخت کند 25 درصد آن تخفیف داده می شود و در 80 درصد جریمه نیز تخفیف داشت که شهرداری توافق همان 30 میلیارد تومان را کرده و نامه نیز به شورا ارسال و قرارداد بسته شد چرا که پروژه مجتمع نور در تاریخ 15 تیرماه 95 مصوب شده بود که در پنج قسط داده شود.

وی با اشاره به اینکه بدنبال حاشیه نبوده بلکه بدنبال ارائه خدمات به شهروندان بوده، ادامه داد: فعالیت‌های شهرداری برآیندی از فعالیت شوراست و جدا از آن نیست و اگر انتقادی از عملکرد وی در جهت اصلاح امور صورت گیرد، آن را می پذیرم.

وی در ادامه بابیان اینکه هر طرحی در شورای شهر با رای حداکثر و حداقلی ممکن است، مواجه شود و برای تصویب یک طرح از اعضای 13 نفره به 7 رای نیاز است و تضاد آرا و نظرات مختلف در شورای اسلامی شهر امری طبیعی است و این امر سبب رشد و توسعه می‌شود.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۱۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان