//
کدخبر: ۱۵۰۶۶۴ //
استاندار کرمان:

۱۰ ایستگاه زلزله نگاری ظرف ۱۶ ماه در کرمان احداث می شود

استاندار کرمان از تلاش برای احداث ۱۰ ایستگاه زلزله نگاری در این استان ظرف ۱۶ ماه خبر داد.

۱۰ ایستگاه زلزله نگاری ظرف ۱۶ ماه در کرمان احداث می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد جواد فدایی ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اظهار داشت:  استان کرمان از لحاظ زلزله خیز بودن در کشور شناخته شه است و زلزله هایی با ریشترهای قابل توجه در این استان شاهد بوده ایم که معروف ترین آن زمین لرزه بم است.

وی افزود: کامل بودن شبکه لرزه نگاری برای ما در سطح استان بسیار قابل اهمیت است؛ از سال های ۸۰ ال ۸۱ زمانی که بنده به عنوان معاون عمرانی بودم به دنبال ایجاد شبکه زلزله نگاری وسیعی در سطح استان به دلیل زلزله خیز بودن استان هستیم.

فدایی تصریح کرد: هدف ما از راه انداری این ایستگاه های زلزله نگاری رصد لرزش ها و آمادگی برای مقابله با اتفاقات را داشته باشیم تا از خسارت ها و هزینه های سنگین جلوگیری کنیم.

وی ابراز داشت: ما با تمام توان سعی می کنیم منابع این ۱۰ ایستگاه زلزله نگاری جدید را تامین کنیم زیرا این موضوع جزو اولویت های مهم ما قرار دارد و در یک زمان بندی ۱۶ ماه  آنها را راه اندازی می کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: با راه اندازی این ۱۰ ایستگاه لرزه نگاری در مجموع در سطح استان کرمان ۱۸ ایستگاه لرزه نگاری خواهیم داشت.

فدایی افزود: از اولویت های سرمایه گذاری در سطح استان کرمان راه اندازی شبکه ها وایستگاه های لرزه نگاری برای مقابله بهتر و آمادگی در برابر زلزله ها در استان است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۶۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان