//
کدخبر: ۱۵۰۴۳۷ //

سطح آبهای زیرزمینی یزد با افت نیم متری روبرو بوده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به ضرورت آگاهی مردم از وضعیت نامناسب منابع آب استان گفت: سطح آبهای زیرزمینی یزد با افت نیم متری مواجه شده است.

سطح آبهای زیرزمینی یزد با افت نیم متری روبرو بوده است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدمهدی جوادیان زاده بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) در سال 98- 97  با اشاره به افت نیم متری سطح آب‌های زیرزمینی یزد اظهار داشت: میزان متوسط بارش در استان، یک سوم بارش متوسط کشوری است این درحالیست که  130 درصد از آب‌های تجدید شونده استان برداشت می‌شود و 30 درصد برداشت اضافه این رقم، از ذخایر هزاران ساله منابع آبی در استان است.

وی افزود: اگر وضعیت آب استان را یک مخزن در نظر بگیریم، ورودی آن بارش باران و خروجی آن 83 درصد در بخش کشاورزی، 7 درصد در صنعت و 10 درصد در بخش شرب و بهداشت مصرف می‌شود که به دلیل بارندگی کم و هدر رفت زیاد آب، ورودی‌ها متناسب با خروجی تامین نمی‌شود و باید در مورد وضعیت آن نگران بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد تصریح کرد: اما مردم استان از وضعیت نامناسب منابع آب آگاهی دارند و همین مسئله نگرانی و دغدغه‌ها را کاهش می‌دهد.

جوادیان‌زاده در پایان با بیان اینکه به کمک تمام دانش‌آموزان در بحث فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف آب نیازمندیم، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های بسیاری در ارتباط جلوگیری از هدر رفت آب در طرح داناب صورت گرفته و تمام محتوای کتاب‌ها با دانش کارشناسان و صاحب‌نظران تدوین شده که نکات دقیقی از نحوه صرفه‌جویی را آموزش می‌دهد.

وی ادامه داد: اهمیت موضوع آب و نقش دانش آموزان در جامعه سبب شد که طرح داناب برای مشارکت پذیری دانش آموزان در سطح استان و کشور اجرا شود و این موضوع به صورت ویژه در دستور کار نهادهای متولی آب و آموزش در استان یزد قرار گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۴۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان