//
کدخبر: ۱۵۰۴۱۹ //

رویداد استارتاپ هفته پژوهش در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود

معاون استاندار لرستان گفت: رویداد استارتاپ هفته پژوهش در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود و از تعدادی از ایده‌های برتر شناسایی و تجلیل خواهد شد.

رویداد استارتاپ هفته پژوهش در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

گودرز امیری عصر امروز در دومین رویداد استارتاپی ایدوکای لرستان که در دانشگاه لرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای علمی اظهار داشت: استاندار لرستان فردی علمی و دانشگاهی است و علاقه زیادی به کارهای علمی دارند و تأکید کردند ازاین‌گونه رویدادها حمایت شود بر همین اساس جلساتی با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین رویداد استارتاپی ایدوکای در استان لرستان افزود: این رویداد با اثرگذاری خوب در دورهای بعدی باانگیزه بیشتری در استان برگزار خواهد شد و یقیناً در قرن 21 که قرن انفجار اطلاعات است نمی‌توان با روش‌های سنتی پیش برویم.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: جوانان امروز جوانانی خلاق، مبتکر، ایده پرداز و دانا هستند و همچنین جوانان قدیم جوانانی بااراده و جستجوگر بودند اما امکانات و تجهیزات موردنیاز در دسترسشان نبود.

وی بیان کرد: جوانان امروز اگر از شرایط خوب استفاده کنند می‌توانند در جامعه نقش‌آفرینی کنند و برای مشکلات جامعه راهکارهای متناسب با شرایط خاص ارائه دهند.

امیری تصریح کرد: این‌گونه استارت آپ ها در کارآفرینی و اشتغال نقش مؤثری می‌تواند داشته باشد و این ایده‌های خلاق چنانچه تجاری‌سازی و در سطح انبوه مؤثر باشد می‌تواند در سطح جامعه مطرح باشد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در کشور محصولی تولید شود ولی در سطح جهانی معرفی نشده باشد ولی اگر یک ایده پرداز روی این محصول کار کند با تغییرات اندک علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده نوآوری جدیدی خلق می‌کند و در سطح جهان با برند سازی مطرح می‌شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: امیدواریم با منطق، عقلانیت و جدیتی که در دانشجویان است و ایده‌هایی که دارند منشأ تحولات بزرگی در کشور شده و دستاوردهای علمی بزرگ منجر به رونق کشور شود.

وی اظهار داشت: همچنین از 24 تا 30 آذر این رویداد استارتاپ هفته پژوهش در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود که در این هفته از تعدادی از ایده‌های برتر شناسایی و تجلیل خواهد شد.

امیری افزود: برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه و نوآورانه در سطح جامعه به‌منظور معرفی ایده‌های ایده پردازان لازم و ضروری است چراکه ممکن است افرادی ایده داشته باشند ولی سرمایه کافی برای تجاری‌سازی ایده را نداشته باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به نقش استارت آپ ها که در سطح جامعه دارند اگر بتوانیم با کمک دستگاه اجرایی به‌ویژه اتاق بازرگانی که رسالت اصلی آن است اگر هرماه یک استارت آپ در استان داشته باشیم قطعاً می‌تواند نقش مؤثری درزمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و همچنین مباحث فرهنگی و مباحث امنیتی، اداری و اجرایی داشته باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۴۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان