//
کدخبر: ۱۴۹۸۹۰ //
معاون استاندار بوشهر:

ضربه‌های سنگین صید ترال به دریا/ با صیادان متخلف برخورد شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: صید ترال باعث ورود ضربه‌های سنگین به دریا و ذخایر دریایی می‌شود و باید مجوز صید و دریاروی این شناورها آنها لغو شود.

ضربه‌های سنگین صید ترال به دریا/ با صیادان متخلف برخورد شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید خورشیدی عصر دوشنبه در نشست با مسئولان شیلات و جمعی از تعاونی‌های صیادی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از شیوه‌های مخرب صیادی صید ترال است که ضربه‌های سنگینی را به دریا وارد می‌کند.

وی بر لزوم مقابله جدی با صید ترال تاکید کرد و ادامه داد: صید ترال ضربه‌ای سنگینی در پی دارد که علاوه بر قطع سوخت یارانه‌ای این شناورها باید مجوز صید آنها لغو شده و از ورود آنها به دریا جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به افزایش قیمت ماهی در بازار بوشهر بیان کرد: ماهی یکی از غذاهای اصلی مردم بوشهر است و خالی بودن بازار ماهی‌فروشان بوشهر زیبنده نیست.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ماهی توجیه‌پذیر نیست، تصریح کرد: اینکه دریا کنار مردم باشد و ماهی در سفره مردم نباشد شایسته نیست و افزایش قیمت ماهی ظلم به مردم این استان است.

خورشیدی از ممنوعیت صادرات صید و محدودیت صید در صورت عدم تنظیم قیمت ماهی خبر داد و افزود: تعاونی‌های صیادی با اتخاذ تدابیر مناسب ۲۵ تا ۳۰ درصد صید شناورها را به بازار عرضه کنند.

وی خواستار بررسی و رفع تبعیض بین صیادان استان بوشهر و استان‌های دیگر در زمینه سهمیه سوخت یارانه‌ای به شناورهای صیادی شد و گفت: بخشی از صید به وسیله تعاون روستایی به صورت تعادلی خرید و در زمان کمبود از این ظرفیت استفاده شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۸۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان