//
کدخبر: ۱۴۹۶۱۴ //

یک پهباد به تجهیزات آتش‌نشانی شیراز افزوده می‌شود ‌

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: قرارداد خرید یک پهباد برای استفاده در عملیات‌های آتش‌نشانی به انجام رسیده و به زودی به شیراز می‌آید.

یک پهباد به تجهیزات آتش‌نشانی شیراز افزوده می‌شود ‌
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدهادی قانع امروز در نشست خبری که به مناسبت روز داوطلب برگزار شد، اظهار داشت: پهباد  یکی از ضرورت‌های شیراز در عملیات‌های خاص آتش‌نشانی است که به زودی با استقرار در این کلان‌شهر، برای تصویربرداری در عملیات‌های خاص و حریق‌های سنگین، بافت فرسوده و ارتفاعات مورد استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین به دنبال این هستیم تا یک پهباد عملیاتی که نسوز بوده و می‌تواند شیلنگ‌های آتش‌نشانی را حمل کند را در سال آینده خریداری و به تجهیزات آتش‌نشانی شیراز بیفزاییم.

قانع با گرامیداشت روز داوطلب و با بیان اینکه تاکنون به بیش از ٢ هزار نفر داوطلب  آموزش‌های لازم داده شده  از تکمیل بانک اطلاعاتی  ١٢ هزار نفر خبرداد و اظهار داشت: به مناسبت 14 آذر روز داوطلب با برگزاری یک نشست از داوطلبان فعال آتش‌نشان تجلیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، بازدید از مؤسسه‌های خیریه و آموزش به کودکان کار در ایستگاه ١٤ شیراز، کوهپیمایی در کوه نور و پیاده‌روی خانوادگی در بلوار  شهید چمران را از برنامه‌های پیش‌بینی شده این سازمان به مناسبت روز داوطلب اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در حوزه ایمنی اجرایی شده که از جمله آن بازدید از 500 منزل در سطح شهر است، گفت: به دلیل افزایش گازگرفتگی با گاز مونواکسیدکربن در فصل پاییز و زمستان این طرح اجرایی شد .

قانع با تاکید بر اینکه مرکز 125 به طور صرف مرکزی برای اعلام حوادث نیست که موارد کارشناسی شهروندان نیز اعلام شود، گفت: مزاحمت‌های شهروندان از طریق این مرکز همچنان ادامه دارد .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه بیش از 60 درصد از تماس‌هایی که با مرکز 125 برقرار می‌شود، مزاحمت تلفنی است، گفت: روزانه 800 تماس تلفنی در این مرکز ثبت می‌شود که به طور میانگین 90 مورد منجر به عملیات می‌شود.

وی همچنین با ابراز تاسف از اینکه بافت تاریخی فرهنگی شیراز مستعد حوادث‌های گوناگونی است که هنوز یک  متولی مشخص ندارد، گفت: قوانین دست و پاگیر مانع از تعامل دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق، گاز و سازمان میراث فرهنگی با سازمان آتش نشانی شده است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین از افتتاح ایستگاه شهرک سعدی، حسینی‌الهاشمی و نوسازی ایستگاه مازون قشقایی تا 22 بهمن خبر داد و گفت: مهمترین دغدغه ما در سال ٩٨ پیش‌بینی اعتبار ویژه برای بهسازی ایستگاه‌ها جهت بالا بردن تاب آوری آنها است .

وی همچنین از برگزاری همایش ملی رفتار شناسی حریق و لجستیک در فرماندهی عملیات به مدت سه روز طی روزهای 29 بهمن تا یکم اسفند با حضور متخصصین امر ایمنی در این کلانشهر خبر داد و افزود: با توجه به  اینکه متولی ایمنی شهری هستیم اما قدرت اجرایی برای اعمال جریمه‌هایی مانند پلمب واحدهای ناایمن را نداریم .

قانع خاطرنشان کرد: برای حل این مسئله طی رایزنی‌های انجام شده با رئیس کل دادگستری فارس در تلاشیم تا ضمانت‌های اجرایی ایمنی برای ضابطین قضایی آتش نشان ایجاد شود .

وی همچنین از برگزاری  نخستین جشنواره شهر ایمن در شیراز خبرداد و افزود: این جشنواره در هشت حوزه ادارات، مدارس، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری، مناطق ١١ گانه شهرداری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، مراکز درمانی و شهروند برتر در حوزه ایمنی در سطح شهر شیراز اجرایی شده و هفتم اسفندماه امسال اختتامیه این جشنواره در سالن شهید دستغیب با معرفی نفرات برتر برگزار خواهد شد .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام بیش از 10هزار عملیات اطفایی و امدادی در هفت ماه گذشته در این کلانشهر، خاطرنشان کرد: عدم رعایت نکات ایمنی 90 درصد از علل آتش سوزی‌های این مدت را به خود اختصاص داده است.

قانع همچنین عنوان کرد:  کمیته ویژه‌ای برای آسیب‌شناسی علل حوادث ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی و آتش سوز‌های حاصل از آن در سازمان متبوع تشکیل شده است .

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۶۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان