//
کدخبر: ۱۴۷۱۵۷ //

شب‌های فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی در نمایشگاه کتاب مشهد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شب‌های فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی در نمایشگاه کتاب مشهد برگزار می‌شود.

 شب‌های فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی در نمایشگاه کتاب مشهد برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

جعفر مروارید عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار داشت: در جوار مضجع امام رضا(ع) هستیم و نیازمند ترجمه فرهنگی محاسن اهل بیت(ع) هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: تعالی فرهنگ عمومی در سایه مطالعه امکانپذیر است و نمایشگاه کتاب جهت ترویج جریان مطالعه و انتقال دانش صورت می‌گیرد.

مروارید ادامه داد: نمایشگاه بهانه تکریم کتابگردی و خرید کتاب و کتابخوانی است و امیدواریم این یک هفته انگیزه‌ای در طول سال باشد که شهروندان مشهدی کتابخوانی و کتابگردی را جرو برنامه خود قرار دهند.

وی بیان کرد: گسترش شبکه‌های جهانی یک تهدید جهانی برای کتابخوان‌های سنتی است اما هنوز کتاب اصالت خودش را دارد.شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب امسال، با 26 کمیته تخصصی با برگزاری 40 جلسه از مردادماه فعالیت خود را آغاز کرد و 700 ناشر و 800 غرفه در این نمایشگاه حاضر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت 20 ناشر بین‌المللی در این نمایشگاه تصریح کرد: بیش از 150 هزار عنوان کتاب داخلی و 29 هزار عنوان توسط ناشران خارجی در معرض دید علاقه مندان قرار دارد. از ویژگی‌های نمایشگاه امسال سرای اهل قلم است که برنامه‌های نخبگانی در آن طراحی شده و شب‌های فرهنگی شهرستانها نیز انجام می‌شود. مجموعا 94 برنامه در سرای اهل قلم طراحی شده است.

مروارید گفت: پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و انتخاب کتاب سال از میان 3000 عنوان کتاب صورت گرفته و از 6 عنوان کتاب تقدیر می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۱۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان