//
کدخبر: ۱۴۵۸۲۸ //

وضعیت تورم در استان کرمانشاه نگران‌کننده است

استاندار کرمانشاه گفت: وضعیت تورم در استان کرمانشاه بسیار نگران‌کننده است.

 وضعیت تورم در استان کرمانشاه نگران‌کننده است
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری که امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت تورم در استان کرمانشاه نگران‌کننده است اظهار داشت: هرچند وضعیت تورم در استان کرمانشاه نسبت به سایر استان‌های غربی بهتر است اما باز هم نگران‌کننده و نیازمند کنترل و نظارت بیشتر است.

وی با بیان اینکه کنترل تورم حداقل در سطح استانی با کنترل و نظارت بیشتر بر قیمت‌ها امکان‌پذیر است عنوان کرد: افزایش تورم سبب خروج سرمایه از استان و افزایش هزینه تولید می‌شود که در نهایت سبب کاهش میل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اشتغال در اولویت برنامه‌ها قرار دارد گفت: با وجود ایجاد تنش بزذگ زلزله در استان اما خدشه‌ای در برنامه‌های اشتغال استان ایجاد نشد و خروجی‌های سند اشتغال مثبت بوده است.

بازوند با بیان اینکه در تابستان امسال نرخ بیکاری در 20 استان افزایش یافت افزود: هرچند وضعیت اشتغال استان تا ایده‌آل فاصله دارد اما کاهش نرخ بیکاری در بهتر و تابستان امسال موفقیت خوبی بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت ارتقای فضای کسب و کار در استان بیان کرد: ارتقای فضای کسب و کار در استان بازد در اولویت قرار گیرد و چنانچه همه در این زمینه به اجماع برسند فضای کسب و کار سریعتر بهبود می‌یابد.

بازوند با بیان اینکه نزدیک به 3000 میلیارد تومان اعتبار عمرانی باید در استان سرمایه‌گذاری شود و به دنبال جذب آن هستیم عنوان کرد: زلزله سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان بار مالی به دنبال داشت در صورتی که با افزایش نظارت‌ها این خسارت بسیار کاهش می‌یافت.

مدیران در مقابل واگذاری طرح‌‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی مقاومت نکنند

وی با اشاره به اینکه گزارش‌ها درباره واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی به بخش خصوصی امیدوارکننده نیست و مدیران نباید نسبت به این موضوع مقاومت کنند گفت: کمتر از 20 درصد اعتبارات عمرانی استان جذب شده است و در مجموع 181 میلیارد تومان اسناد به تاریخ 24 دی ماه 97 در استان وجود دارد که هنوز جذب نشده است.

بازوند با اشاره به اهمیت اجرای نیز خدمت توسط دستگاه‌ها عنوان کرد: راه‌اندازی میز خدمت در خرداد ماه ابلاغ شد و شامل 60 دستگاه می‌شود اما بیش از 50 درصد از دستگاه‌های استان این طرح را اجرا نکرده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان