//
کدخبر: ۱۴۴۴۶۴ //

عروسک‌گردانان ۱۲ استان کشور به کرمانشاه می‌آیند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: برنامه شادپیمایی عروسک ها با حضور عروسک گردانان و هنرمندانی از 12 استان کشور در کرمانشاه و مناطق زلزله زده استان برگزار خواهد شد.

عروسک‌گردانان 12 استان کشور به کرمانشاه می‌آیند
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهناز فتاحی امروز(22 آبان) در نشستی خبری با اشاره به برگزاری شادپیمایی عروسک‌ها در کرمانشاه و مناطق زلزله زده استان طی روزهای 26 و 27 آبان، اظهارکرد: این برای اولین بار است که در کانون پرورش فکری کشور و در استان کرمانشاه شاهد برپایی چنین حرکتی هستیم.

وی بابیان اینکه تاکنون حضور 12 استان در این حرکت شادی آفرین قطعی شده، گفت: شادپیمایی عروسک ها فرصتی است تا با انواع و اقسام عروسک ها و گروه های نمایشی از استان های مختلف آشنا شویم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: پیش بینی می کنیم حدود 120 نفر از عروسک گردانان و هنرمندان بخش های آزاد برای حضور در این شادپیمایی به استان کرمانشاه سفر کنند.

وی افزود: 14 عروسک غول پیکر نیز که بیشتر شخصیت های اسطوره ای و برگرفته از فرهنگ فولکلور کشور هستند در این شادپیمایی حضور خواهند داشت.

فتاحی یادآورشد: افتتاحیه شادپیمایی عروسک ها ساعت 9 و30 صبح 26 آّبان در شهرستان های سرپلذهاب و ثلاث باباجانی خواهد بود و پس از برگزاری این مراسم، شادپیمایی آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین صبح روز 27 آبان در مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه اجرای برنامه‌ی ویژه عروسک ها را خواهیم داشت و گروه 70 نفره "بوکه وارانه" آئین باران خواهی را بصورت سرود موسیقی اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برنامه شادپیمایی عروسک‌ها علاوه بر مناطق زلزله زده استان، در محله دولت آّباد شهر کرمانشاه نیز اجرا خواهد شد.

به گفته این مسئول، ایده اجرای برنامه شادپیمایی عروسک ها از یکسال پیش و پس از وقوع زلزله بزرگ 7.3 ریشتری ازگله شکل گرفت.

وی بابیان اینکه پس از زلزله باتوجه به ویرانی ها و خرابی های به بار آمده شرایط سخت و فضای غم انگیزی برای کودکان مناطق زلزله زده رقم خورد، تاکید کرد: باتوجه اینکه کودکان با عروسک ها سریع تر ارتباط برقرار می کنند، تصمیم گرفتیم با اجرای این برنامه به شاد کردن کودکان این مناطق کمک کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه عنوان کرد: درصورتی که این برنامه را بصورت موفقیت آمیز برگزار کنیم و تاثیر مثبت داشته باشد، در آینده نیز آن را برگزار خواهیم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۴۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان