//
کدخبر: ۱۴۰۴۳۲ //

دسته عزاداری حسینیه زنجان به حرکت درآمد

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان امروز /سه شنبه هشت آبان/ مصادف با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به حرکت درآمد.

دسته عزاداری حسینیه زنجان به حرکت درآمد
به گزارش فرتاک نیوز،

این آئین باشکوه سالهاست در روز اربعین برگزار می شود و ارادتمندان امام حسین (ع) در مسیر حرکت دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان، گاو و گوسفند قربانی کرده و یا آنها را به صورت زنده اهدا می کنند.

عزاداران و دلباختگان سید الشهدا (ع) در این 2 آئین بسیار معنوی و روحانی شرکت می کنند تا همچون دسته عزاداری هشتم و یازدهم محرم باشکوه و باعظمت برگزار شود.

حسینیه و زینبیه اعظم از اماکن مهم مذهبی شهر زنجان هستند که هر سال به ترتیب در هشتم و یازدهم محرم، عاشقان و ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر ایران را به خود جلب می کنند و شرکت کنندگان در این مراسم با شکوه، ارادت خالصانه خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام می کنند.

در روز اربعین نیز عزاداران در دسته عزاداری حسینیه اعظم در نوبت صبح، گرد هم آمده و سپس با گذر از خیابان های فردوسی و سبزه میدان با سینه زنی به سمت امامزاده سیدابراهیم (ع) حرکت می کنند و بعدازظهر نیز دسته زینبیه اعظم حرکت کرده و شیفتگان حسین (ع)، عشق و ارادت خود را به جهانیان نشان می دهند.

حضور مردم سیاهپوش و سوگوار در مراسم عزاداری های زنجان عظمت امام حسین (ع) را به بشریت نشان می دهد تا همگان بدانند که عزاداران حسینی چگونه در غم از دست دادن امام خود ناله سر داده و اشک ماتم می‌ریزند.

دسته‌های عزاداری مساجد حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان، به خاطر شرکت گسترده عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در کشور بی‌نظیر و بی بدیل است و هر سال نیز باشکوهتر و پرشورتر از سالهای گذشته برگزار می شود.

دسته‌های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان، شکوه و عظمت ویژه ای به آئین‌های گرامیداشت سالار و سرور شهیدان و یاران باوفای آن حضرت می بخشد و دلدادگان حسین (ع) از هر قشر و طبقه ای سعی می‌کنند با پیوستن به دسته های عزاداری، شیفتگی و عشق خود به اهل بیت (ع) را به اثبات برسانند.

این مراسم عزاداری، ساعت ها به طول می‌انجامد و مسیرهای حرکت دسته مملو از مردم عزادار و سیاهپوش می شود و نذرکنندگان گاو و گوسفند، قربانی و یا به صورت زنده اهدا می‌کنند و برخی افراد که حاجتشان برآورده شده نذرشان را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند.

مردم مومن و ولایتمدار استان زنجان و حتی مناطق مختلف کشور، برای فرا رسیدن چنین روز مهمی لحظه شماری می‌کنند تا به عهد و پیمانی که با سرور و سالار شهیدان بسته اند، وفا کنند.

عظمت و شکوه برگزاری این آیین‌های گرامیداشت از سوی این 2 مسجد مهم، تاریخی و صاحب نام زنجان نه تنها نام زنجان را در کشور بلکه درجهان پرآوازه کرده و به همین خاطر می‌باشد که امروز از استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی یاد می‌شود و این به یقین خود افتخاری برای ایران و استان زنجان است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان