//
کدخبر: ۱۳۹۹۳۳ //

وحدت ملی مهمترین راه برای خروج از بحران ها است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با وحدت، اتحاد و یکپارچگی ملی به خوبی می‌توانیم از همه مشکلات عبور کنیم و راهکار برون رفت از وضعیت موجود در کشور اهمیت دادن به منافع ملی است.

وحدت ملی مهمترین راه برای خروج از بحران ها است
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین خوش اقبال، روز یکشنبه در همایش احزاب و فعالان سیاسی استان کردستان اظهار داشت: در برهه ای که منافع ملی و استانی در معرض تهدید بیگانگان قرار گرفته نباید منافع جناحی و شخصی و گروهی را بر منافع ملی و استانی ترجیح دهیم.

وی اضافه کرد: احزاب و فعالان سیاسی در این مقطع حساس وظیفه دارند تا عموم را جهت دفاع از منافع و امنیت ملی و استانی بسیج کرده و فضای نشاط و کار و تلاش را در جامعه ترویج کنند.

خوش اقبال یادآور شد: استاندار کردستان و تیم مدیریتی استان به درد و رنج و مشکلات مردم واقف هستند و همه تلاش شان این است که از درد و مشکلات مردم بکاهند و هیچ تردیدی نداریم که با وحدت، همبستگی و استقامت می‌توانیم از این شرایط دشوار نیز با حمایت و همراهی مردم و احزاب عبور کنیم.

وی تاکید کرد: احزاب و فعالان سیاسی می توانند در شناخت مسایل و مشکلات و در نهایت اعلام راهکار جهت برون رفت از وضعیت موجود تاثیرگذار و بزرگترین حامی دولت در رفع چالش های پیش رو باشند.

خوش اقبال گفت: انتظار می رود فعالان سیاسی، احزاب و افرادی که تریبون های رسمی و غیر رسمی در اختیار دارند در شرایط خطیر کشور آستانه تحمل خود را بالا برده و در نقد، انصاف و عدالت را مد نظر قرار داده و خدمات دولت و نظام را به درستی برای مردم بازگو کنند.

وی افزود: با برجسته کردن خدمات دولت و نظام انگیزه و امید در بین مسئولان و مردم بیشتر می شود و با اعتماد متقابل میان مردم و مسئولان بسیاری از مشکلات اقتصادی که ناشی از جنگ روانی دشمن است قابل کنترل و بر طرف شدن، است.

پیروزی در عرصه های حقوقی دستاورد برزگی برای ایران است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: پیروزی در عرصه های حقوقی بین المللی ضمن اینکه دستاورد برزگی برای ایران اسلامی است حقانیت کشورمان را نیز به اثبات رساند.

خوش اقبال افزود: از لحاظ سیاسی بی‌تردید در سطح جهان این پیروزی کم‌نظیر و تاریخی است چرا که کمتر سراغ داریم آمریکا در سطح جهان تصمیم مهمی را علیه یک کشور بزرگ اتخاذ کرده باشد و هم‌پیمانان سنتیاشت او را رها کرده باشند.

وی با اشاره به خروج یکجانبه و غیر قانونی آمریکا از برجام و شروع توطئه ترامپ علیه مردم ایران اسلامی افزود: اکنون با پشتوانه نیروهای نظامی و اتحاد و همدلی سران نظام و مردم بر اوضاع مسلط و با جنگ روانی و فیزیکی دشمن در داخل کشور و مرزها مقتدرانه مقابله می کنیم.

معاون استاندار کردستان تاکید کرد: با وجود هجمه های دشمن کمتر کسی فکر می‌کرد در 3 صحنه بزرگ حقوقی، نمایندگان ملت ایران به پیروزی برسند بطوریکه در دادگاه بین‌المللی لاهه، ایران توانست مقتدرانه 2 بار برابر آمریکا پیروز شود.

وی یادآور شد: بار اول در زمینه صلاحیت که آمریکایی‌ها معتقد بودند، این دادگاه صلاحیت رسیدگی ندارد و ما معتقد بودیم دادگاه صلاحیت رسیدگی دارد و در نهایت دادگاه بر علیه آمریکا و به نفع ایران رای دادند.

خوش اقبال اضافه کرد: در بار دوم نیز برای احکام موقت علیه آمریکا، که نظر ما این بود که این احکام باید صادر شود و آمریکایی ها مخالف بودند اما حقوقدانان‌ و نمایندگان حقوقی ملت ایران باز هم به پیروزی رسیدند.

وی گفت: بار سوم نیز چند هفته گذشته در یک بحث حقوقی حدود 6 میلیارد دلاری، اموال جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا توقیف شده بود و در دادگاه عالی نمایندگان ایران در برابر آمریکا به پیروزی رسیدند و اموال کشورمان از توقیف آزاد شد.

سیاه نمایی آسیب اعتماد مردمی است

وی بر هوشیاری در برابر بزرگ نمایی و سیاه نمایی مشکلات کشور از سوی مغرضان تاکید کرد و اظهار داشت: این برنامه ها در راستای آسیب زدن به اعتماد مردم و در دو بعد ملی و استانی انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: انتشار اخبار کذب دزدیده شدن 9 هزار میلیارد دلار از بُعد ملی سیاه نمایی ها و به حاشیه کشاندن جشنواره انار هورامان بُعد استانی برنامه دشمن برای ایجاد تفرقه در کشور است.

وی افزود: عده ای خواستند با مونتاژ فیلم های خلاف واقعیت چهره کردستان را مخدوش کنند در حالیکه اظهارات ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه محترم پاوه هیچ ارتباطی به مراسم استان کردستان نداشت و موضوعی مربوط به شهرستان پاوه بود و ربط دادن اظهارات ایشان به مراسم برگزار شده در اورامان یک بد اخلاقی تمام عیار رسانه‌ای بود.

خوش اقبال اضافه کرد: کردستان مهد آیین های کهن دینی و تاریخی است که از جمله آنها می توان به برگزاری مراسم هزار دف، جشنواره های تئاتر، موسیقی محلی، مولودی خوانی، نمایشگاه های هنری، نمازهای پرشور شب های قدر ماه رمضان، یادواره های شهدا و گرامیداشت های بزرگان ادبی و هنری اشاره کرد.

وی یادآور شد: این آیین ها به همراه سایر سنت های دیرینه، نماد کردستان هستند و لازم است برای اعتلای آنها و سربلندی کردستان با وحدت و همدلی علیه توطئه های دشمنان بایستیم.

نمایندگی 22 حزب و تشکل سیاسی در کردستان ثبت شده است

معاون سیاسی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نمایندگی 22 حزب و تشکل سیاسی در این استان اعلام موجودیت کرده اند که 20 عنوان از آنها فعال و 2 مورد نیز غیر فعال است.

وی افزود: تاکنون 17 نمایندگی احزاب از 22 مورد مجوز فعالیت دریافت کرده و علاوه بر آن در یکسال گذشته تقاضای تاسیس پنج شعبه جدید نیز به وزارت کشور ارسال شده و 6 دفتر هم در سنندج مجوز فعالیت گرفته اند.

خوش اقبال با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان 53 تشکل صنفی تخصصی و 15 کانون بازنشستگی نیز موجودیت دارند، گفت: معتقدیم کردستان در زمینه فعالیت های سیاسی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و وجود افراد توانمند و صاحب نظر و علاقمند، بر وزنه فعالیت های سیاسی در این استان افزوده است.

وحدت مهمترین پاسخ مردم و مسئولان به تروریست ها است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: حوادث تروریستی در بخش های مختلف ایران اسلامی از جمله اهواز ، روستای دری مریوان و مرزهای شرقی کشور نشان از پلیدی نیت های دشمنان علیه تمامیت ارضی کشورمان دارد.

وی اضافه کرد: نیروهای امنیتی - اطلاعاتی و نظامی کشورمان در اوج اشراف و آمادگی هستند و هر جا لازم بوده چه در داخل و چه خارج از مرزها پاسخ کوبنده و دقیق و قاطع به تحرکات تروریست ها داده اند.

خوش اقبال افزود: انهدام تیم های تروریستی در داخل مرزها و هدف قرار دادن لانه تروریست های داعش در سوریه و محل نشست سران گروهک ضد انقلاب در عراق نشان از توانایی و آمادگی نیروهای نظامی ما در برابر دشمنان است.

وی یادآور شد: در شرایطی که آمریکا و متحدان عبری - عربی اش با تمام توان به جنگ ایران اسلامی آمده اند، بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی احزاب و گروه های سیاسی، مردم و مسئولان هستیم.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و ناکارامدی در بخش هایی وجود دارد و مردم، احزاب باید رفع مشکلات را مطالبه کنند، تاکید کرد: حاکمیت، دولت و همه مسئولان ملی و استانی موظف به پاسخگویی به مردم در بخش های مختلف هستند.

کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و در مجموع یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۹۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان