//
کدخبر: ۱۳۹۲۹ //

بیکاری ۶۰ درصدی در برخی شهرهای کردستان

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری یکی از اصلی‌ترین مشکلات کردستان است که در برخی شهرهای استان نرخ بیکاری به 60 درصد می‌رسد.

بیکاری 60 درصدی در برخی شهرهای کردستان
به گزارش فرتاک نیوز،

منصور مرادی در شورای اشتغال استان کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بالایی است، اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: بیکاری یکی از اصلی‌ترین مشکلات در کردستان است که در برخی شهرهای استان نرخ بیکاری به بالای 60 درصد می‌رسد.

وی به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان نیز گریزی زد و گفت: می‌توانیم بیشترین درآمدزایی را از طریق صنعت توریسم در استان ایجاد کنیم.

به گفته نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس، عدم وجود صنایع تبدیلی و خام فروشی محصولات و معادن استان، از جمله مشکلات اصلی این استان است که باید در راستای رفع آنها اقدامات اساسی انجام گیرد.

مرادی خاطرنشان کرد: ظرفیت استان در زمینه گیاهان دارویی در کمتر جایی از این کشور وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت به نفع توسعه اقتصاد و اشتغال‌زایی در استان استفاده کرد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد سرمایه گذاری در مریوان را به واسطه مرزی بودن ضروری دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این مناطق مرزی می‌تواند نقش مهمی در توسعه و اشتغال استان ایفا کند.

مرادی با بیان اینکه با تسهیلات 10 میلیون تومانی نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد، اضافه کرد: دولت باید توجه بیشتری به کردستان داشته باشد و در راستای کمک به ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برنامه‌های ویژه‌ای تدوین و اجرا کند.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان