//
کدخبر: ۱۳۵۹۴۹ //

توجه به استان‌های درگیر گردو غبار در اختصاص اعتبارات سال آینده

مدیر ستاد مقابله با گرد و غبار با اشاره به در دست اقدام بودن برنامه عملیاتی در داخل و خارج از کشور برای مقابله با این پدیده گفت: در اعتبارات اختصاصی سال آینده همه‌ی استان‌های درگیر دیده خواهند شد.

توجه به استان‌های درگیر گردو غبار در اختصاص اعتبارات سال آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

«علی‌محمد طهماسبی»درباره فعالیت‌های انجام شده در زمینه مبارزه با گرد و خاک، اظهار کرد: یکسری کارها و فعالیت‌ها ظرف 10 ماه گذشته به‌صورت ملی انجام شده که عمده‌ترین آن‌ها ریشه‌یابی داخلی در کشور است که بیش از 60 درصد پیشرفت دارد و تا آخر سال نهایی خواهد شد.

وی گفت: در بحث مربوط به منشاء‌یابی خارجی نیر در برنامه‌ای شرح خدمات و روش‌شناسی تعیین شده که امیدواریم  با کمک سازمان هواشناسی و سایر کشورهای همسایه از محل اعتبارات سال 97 به نتیجه برسد.

مدیر ستاد مقابله با گرد و غبار با بیان این‌که کار خیلی مهم دیگری که در دست کار داریم برنامه عمل استان‌ها در داخل و عمل مقابله با گرد و غبار بیرونی است که خارج از مرزها است، تصریح کرد: در رابطه با عمل استان‌ها ما استان‌های مرتبط را جمع کردیم و به‌زودی تهیه برنامه عمل آغاز و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

طهماسبی گفت: در برنامه عمل خارج از کشور فعلا در گام اول دو کشور عراق و سوریه را هدف قرار دادیم و به‌دنبال این هستیم که این برنامه ضمانت اجرایی داشته باشد و با دخیل کردن مراجع بین‌المللی و ظرفیت کنوانسیون‌ها وارد مرحله عملیاتی شده و  مانند گذشته صرفاً به تفاهم‌نامه اکتفا نشود.

وی درباره اعتبارات این طرح تصریح کرد: در سال 97 همه اعتبارات در این زمینه با توجه به مصوبه مجلس، به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد اما مکاتبات بسیاری انجام شد تا بحث را کشوری و برای همه‌ی استان‌ها ببینیم که  برنامه‌ریزی کامل و جامع برای اولویت‌بندی استان‌های درگیر انجام شده و سیستان و بلوچستان، هرمزگان ، خوزستان، ایلام و کرمان در دستور کار 98 داریم و امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت همه‌ دستگاه‌های اجرایی کانون‌های داخلی را تا حد امکان کنترل کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۹۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان