//
کدخبر: ۱۳۳۲۶۷ //

باند کلاهبرداران اینترنتی در البرز متلاشی شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از انهدام باند کلاهبرداران اینترنتی که پس از برداشت 30 میلیارد ریال وجوه از حساب مالباختگان، نسبت به خرید کالاهای اینترنتی اقدام می‌کردند در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

باند کلاهبرداران اینترنتی در البرز متلاشی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار سید «جعفر حسینی» گفت : در پی دریافت شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز 410 میلیون ریال از حساب وی به‌صورت اینترنتی پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتای شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد طی تماس تلفنی فرد ناشناسی با ادعای این‌که در قرعه کشی شرکت مخابرات برنده وجه نقد شده است و باید برای دریافت جایزه خود به دستگاه عابربانک برود، نامبرده را با فریب و نیرنگ به پای دستگاه عابر بانک کشانده و همه وجه حساب وی را به‌صورت اینترنتی تخلیه کرده است.

این مقام انتظامی گفت: بلافاصله تیمی مجرب از کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شده و با انجام اقدامات پلیسی و بررسی‌های گسترده‌ی فنی و تخصصی بر روی رسیدهای بانکی مطلع شدند که پول‌های برداشت شده به حساب فروشگاه اینترنتی کالا واریز و سپس مبالغ واریزی طی چندین مرحله از سوی افراد ناشناس صرف خرید کالا از این فروشگاه شده و سپس کالاها به آدرس‌های متفاوتی در شهرهای کرج، فردیس، شهریار و برخی شهرهای استان تهران ارسال شده است.

حسینی افزود: در بررسی‌های بعدی مأموران محرز شد که کالاها به نام افراد ناشناس ثبت سفارش شده و شخص تحویل گیرنده در آدرس‌های مورد نظر سکونت ندارد و کالاها تحویل شخص دیگری شده است که هیچ آدرسی از وی موجود نیست؛ بنابراین امکان ردیابی و شناسایی متهم اصلی امکان‌پذیر نبود.

این مقام انتظامی گفت : با بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، انجام اقدامات گسترده میدانی در نهایت متهم اصلی که زنی حدوداً 35 ساله و دارای سابقه سرقت مسلحانه در یکی از استان‌های غربی کشور بود، شناسایی و محرز شد که با تشکیل یک باند دو نفره اقدام به کلاهبرداری‌های اینترنتی با شیوه و شگرد تماس با شهروندان مبنی بر برنده شدن در عتبات عالیات، برنده شدن در بانک و یا مخابرات اقدام به برداشت وجه از حساب آن‌ها و خرید از فروشگاه ها به صورت اینترنتی می‌کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد : متهم که به جهت عدم شناسایی از سوی مراجع انتظامی و قضائی محل سکونت خود را به دفعات زیاد تغییر داده و با اجاره‌ی منازل متعدد در شهرهای مختلف اموال خریداری شده را انبار می‌کرد؛ با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در شهرستان ساوجبلاغ دستگیر شد.

وی گفت : متهم در بازجویی‌های مأموران ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد اما در مواجهه با اسناد و مدارک موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به برداشت 30 میلیارد ریال وجه از حساب مالباختگان و خرید 10 میلیارد ریال کالا به صورت اینترنتی با همدستی همسر سابقش که در زندان بود اعتراف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در بازرسی از زیرزمین محل سکونت نامبرده، تعداد 128 دستگاه کالا شامل: تلویزیون، یخچال، فرش، ماشین ظرفشویی و لباسشویی و کولر گازی کشف شد.

به گفته حسینی، متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان