//
کدخبر: ۱۳۲۵۱۳ //

هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام‌مهندسی آذربایجان غربی ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پنج شنبه همین هفته انتخابات هیئت مدیره نظام‌مهندسی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود و حق اعتراض تا یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات وجود دارد که باید اعتراض‌ها به صورت کتبی تحویل داده شود.

هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام‌مهندسی آذربایجان غربی 12 مهرماه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم مبارک قدم عصر امروز در نشست خبری هیئت نظارت و هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی که در محل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خیابان دانشکده ارومیه برگزار شد اظهار داشت: انتخابات سازمان نظام مهندسی بر اساس قانون انتخابات نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی که در سال 73 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است که هر 3 سال یک‌بار بگزار می‌شود و این دوره نیز دوره هشتم برگزاری انتخابات نظام مهندسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: برای عملیاتی کردن انتخابات در سطح کشور یک شیوه نامه یا نظام نامه خاصی که برگرفته از قانون و آیین نامه است نیز تنظیم می‌شود و این شیوه نامه امسال از سوی وزارت راه و شهرسازی که دستگاه ناظر بر انتخابات است تنظیم شده و به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: بر این اساس از سوی وزیر راه و شهرسازی آقای شیوانی به عنوان رئیس دستگاه نظارت انتخابات کشور تعیین شدند و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها نیز به عنوان رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی استان تعیین شدند.

هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات نظام‌مهندسی آذربایجان غربی تعیین شدند

مبارک قدم گفت: دستگاه نظارتی بر اساس نظام نامه‌ای ابلاغ شده مکلف است تا اعضای حوزه نظارتی و هیئت اجرایی را تعیین کند و بر این اساس در آذربایجان غربی نیز مدیر مسکن و ساختمان، رئیس اداره نظام مهندسی و کنترل ساختمان، رئیس اداره حقوقی و مدیر حراست را به عنوان اعضای ثابت دستگاه نظارت تعیین شد و بلافاصله نسبت به تعیین هیئت اجرایی اقدام شد.

وی تصریح کرد: هیئت اجرایی بر اساس آیین نامه از 14 نفر مهندسی که حداقل دارای پروانه کاری 2 هستند و پرونده‌ای در شورای انتظامی و تخلفات ثبت شده قابل توجهی ندارند باید تشکیل شود که از سوی راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و این اعضا باید از بین خود 7 نفر را برای هیئت اجرایی انتخاب کنند و یک نفر از بین خود برای ریاست هیئت اجرایی انتخاب کردند و پنج شنبه این هفته در 12 مهر ماه انتخابات نظام مهندسی آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

حق اعتراض دارند تا یک هفته پس از اعلام نتایج وجود دارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تشریح کرد: انتظار میرود مدیریتهای سازمان نظام مهندسی اعتبارات فنی و اجرایی را اصلاح کنند و این موضوعی است که همه اقشار جامعه برای آن واکنش نشان می‌دهند.

وی افزود: مردم انتظار دارند این نهاد یکی از سازمان‌های تخصصی و حرفه‌ای پر تعداد، سازمان نظام مهندسی است که مردم انتظار دارند مسائلی از جمله ترافیک، فرسودگی بافت شهرها و رشد حاشیه نشینی و رشد مصرف انرژی و دیگر مسائل توسط سازمان نظام مهندسی پیگیری شود و این سازمان و مهندسان به آن‌ها ورود پیدا کنند و از داوطلبین برای ارتقا 16 هزار عضو این سازمان برنامه و ایده ارائه کنند و یک نهاد عمومی غیر دولتی فعالیت می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: تا یک هفته پس از اعلام نتایج حق اعتراض وجود دارد و باید به صورت کتبی ارائه شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۵۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان