//
کدخبر: ۱۳۲۱۷۲ //

۲ محموله قاچاق در مرز سومار قصرشیرین کشف شد

فرماندار قصرشیرین از کشف و ضبط 2 محموله قاچاق سیب زمینی و گوجه فرنگی در مرز سومار از توابع این شهرستان با هوشیاری ماموران هنگ مرزی خبر داد.

2 محموله قاچاق در مرز سومار قصرشیرین کشف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مراد علی تاتار افزود: این کالاهای کشف شده شامل 20 تن گوجه فرنگی و سیب زمینی است که سودجویان قصد داشتند به شکل غیرمجاز آن را از طریق بازارچه مرزی سومار از کشور خارج کنند.

وی اظهارداشت: قاچاقچیان ردیف زیرین این کامیون ها را گوجه فرنگی و اطراف و روی آن را سیب زمینی جاسازی کرده بودند که با رصد و هوشیاری نیروهای هنگ مرزی ، موفق به خروج این محموله کالای ممنوع از کشور نشدند.

وی با بیان اینکه نیروهای هنگ مرزی قصرشیرین پس از کشف این کالای قاچاق ، نسبت به توقیف کامیون ها و تشکیل پرونده برای متخلفان اقدام کردند ، اضافه کرد که پرونده این متخلفان برای سیر مراحل قضایی و صدور حکم نهایی به دستگاه قضا ارسال شد.

به گفته فرماندار قصرشیرین ، قرار است اقلام کشف شده با قیمت تعادلی بین مردم توزیع شود.

مرز سومار نزدیک ترین مرز کشورمان به بغداد محسوب می شود که کمترین فاصله را به کربلای معلا و استان های جنوبی عراق دارد.

بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستاست و با عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد.

بازارچه مرزی سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر مرزی سومار قرار دارد و در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاهتر کرده است و اکنون عمده کالاها از این معبر به استان های شرقی عراق صادر می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق و 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان