//
کدخبر: ۱۳۰۷۴۶ //

آذربایجان شرقی/ شوک به سینمای ایران با درگذشت یدالله صمدی /اعلام آمادگی شهرداری برای خاکسپاری کارگردان معروف کشور در زادگاهش

درگذشت یدالله صمدی کارگردان سریال تلویزیونی "شوق پرواز"شوک دیگری به سینمای کشور وارد کرد و شهرداری برای خاکسپاری این کارگردان معروف کشور در زادگاهش مراغه اعلام آمادگی کرد.

آذربایجان شرقی/ شوک به سینمای ایران با درگذشت یدالله صمدی /اعلام آمادگی شهرداری برای خاکسپاری کارگردان معروف کشور در زادگاهش
به گزارش فرتاک نیوز،

سینمای ایران هنوز در غم از دست دادن عزت الله انتظامی داغدار است و درتدارک برگزاری مراسم چهلم این بازیگر معروف بود که روزگذشته بادرگذشت یدالله صمدی کارگردان معروف و محبوب کشورشوک دیگری به سینما و جامعه هنری واردکرد.

دوربین کارگردان معروف کشور برای همیشه خاموش شد

یدالله صمدی که مدتی قبل برای پیوند کبددر بیمارستان بستری بود شامگاه روزگذشته درگذشت و با انتشار خبر درگذشت وی در فضای مجازی وپایگاه های خبری بازتاب خوبی داشت و بازنشر آن نشان از محبوبیت او دربین مردم و هنرمندان کشور است.

این کارگردان معروف در سال 1331 در شهر تاریخی و فرهنگی مراغه دیده به جهان گشود و بعد از گذشت طی دوران تحصیلاتی خود وارد سینما شد.

آذربایجان شرقی| شوک به سینمای ایران با درگذشت یدالله صمدی /اعلام آمادگی شهرداری برای خاکسپاری کارگردان معروف کشور در زادگاهش

اعلام آمادگی شهرداری مراغه برای خاکسپاری یدالله صمدی در زادگاهش

محمدرضا احمدی عصر با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری در این شهرستان برای برگزاری مراسم ترحیم این کارگردان معروف مراغه‌ای اظهارداشت: شهر مراغه به عنوان زادگاه این هنرمند بزرگ کشور آماده تشییع و خاکسپاری پیکراین هنرمند و کارگردان فقید سینما و تلویزیون است.

وی گفت: شهردرای این شهرستان برنامه‌های مختلفی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند معروف مراغه‌ای که یکی از تاثیرگذارترین کارگردان سینمای ایران است برگزار خواهد کرد.

احمدی در ادامه با اشاره به اهمیت خاکسپاری این هنرمند در زادگاهش مراغه اظهارکرد: استادیدالله صمدی از هنرمندان معروف کشور بوده که درشهر تاریخی و فرهنگی مراغه متولد شده است و ضروری است درصورت اعلام موافقت از سوی خانواده ایشان در مراغه خاکسپاری شوند.

وی تصریح کرد: فقدان این هنرمند و کارگردان بزرگ کشورمان ضایعه‌ای برای جامعه هنری بوده و از این رو مجموعه مدیریت شهری، در راستای پاسداشت چندین دهه افتخار آفرینی و فعالیت هنری، برنامه‌های مناسبی برای بزرگداشت ایشان برگزار خواهدکرد.

احمدی اظهارکرد: شهرداری مراغه به عنوان یکی از متولیان و حامیان فرهنگ و هنر، با توجه به ضرورت پاسداشت مفاخر و مشاهیر خطه آذربایجان و این شهرستان مقدمات تشییع پیکر این هنرمند بزرگ کشورمان را فراهم کرده است.

احمدی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برای بزرگداشت این شخصیت هنری همانند سایر مفاخر این شهرستان از جمله استاد کریمی و استاد حیدرعباسی در اولویت‌های کاری مجموعه مدیریت شهری مراغه قرار دارد.

آذربایجان شرقی| شوک به سینمای ایران با درگذشت یدالله صمدی /اعلام آمادگی شهرداری برای خاکسپاری کارگردان معروف کشور در زادگاهش

یدالله صمدی در سال 1331 در شهرستان مراغه دیده به جهان گشود و فعالیت سینمایی خود را با فیلم 'تختخواب سه نفره' با دستیاری کارگردانی نصرت کریمی در سال 1351 آغاز کرد

اتوبوس، ایستگاه، ساوالان، آپارتمان شماره 13، دو نفر و نصفی، دمرل، معجزه خنده، سارای، بانوی من، شهرآشوب از دیگر فیلم‌های او هستند و آخرین فیلمش در سینما هم با نام «پدر آن دیگری» در سال 93 ساخته شد. او همچنین کارگردانی دو سریال «شوق پرواز» و «هفت سین» را بر عهده داشته است.

شهردار مراغه در ادامه با اشاره به آمادگی این مجموعه برای خاکسپاری این هنرمندتصریح کرد: مجموعه شهرداری و مدیریت شهری مراغه آمادگی خود را برای برگزاری مراسم باشکوه خاکسپاری در قطعه هنرمندان بوده و در این راستا منتظر پاسخ خانواده ایشان است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۷۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان