//
کدخبر: ۱۳۰۰۲۸ //

۳۰ هکتار از مراتع گیلانغرب طعمه حریق شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب گفت: ۳۰ هکتار از مراتع و منابع‌طبیعی شهرستان گیلانغرب از ابتدای امسال تاکنون طعمه حریق شده است.

۳۰ هکتار از مراتع گیلانغرب طعمه حریق شد
به گزارش فرتاک نیوز،

جبار ولی‌پور  با بیان اینکه آتش‌سوزی در منابع طبیعی گیلانغرب در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کاهش یافته است اظهار داشت: میزان آتش‌سوزی از نظر فقره و مساحت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 35 مورد آتش‌سوزی در گیلانغرب رخ داد عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تنها چهار یا پنج مورد آتش‌سوزی به مساحت 30 هکتار در گیلانغرب رخ داده است.

ولی‌پور با اشاره به اینکه تعداد دیده‌بان‌ها در امسال نزدیک به 15 تا 16 نفر افزایش یافته است گفت: امسال با توجه به شناسایی نقاط بحرانی از نظر آتش‌سوزی تعداد دیده‌بان‌ها افزایش یافت و همین موضوع یکی از دلایل کاهش میزان حریق در مراتع است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه مردم نیز نسبت به جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی و انجام اقدامات لازم در زمان رخداد آگاهی بیشتری کسب کرده‌اند افزود: مراقبت بعد از حریق نیز یکی از دلایل کاهش حریق در این شهرستان محسوب می‌شود که با وجود صعب‌العبور بودم منطقه و احتمال گسترش حریق اما از این موضوع جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه حریق در شهرستان گیلانغرب از نوع سطحی و علوفه‌ای است گفت: در این آتش‌سوزی‌ها حدود دو تا سه درصد از درختان دچار آسیب شده‌اند.

ولی‌پور با اشاره به نقش پررنگ مردم و نیروهای بومی در اطفای حریق عنوان کرد: تجهیزات اطفای حریق امسال نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته بود و تعدادی دستگاه دمنده در اختیار نیروها قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۰۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان