//
کدخبر: ۱۲۹۵۰۹ //
معصومه مرادیان :

اعتیاد در جامعه زنان باید به شکل ویژه تر بررسی شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: زنان می‌توانند منتقل کننده ویروس ایدز به نوزادان و جنین‌ باشند و همین مسئله کافی است که به اعتیاد زنان بیش‌ از پیش پرداخته شود.

اعتیاد در جامعه زنان باید به شکل ویژه تر بررسی شود
به گزارش فرتاک نیوز،

معصومه مرادیان  در شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: 52 درصد زندانیان مواد مخدر کشور را زنان و 48 درصد را مردان تشکیل می دهند که نشان دهنده میزان شیوع اعتیاد میان زنان است.

وی اضافه کرد: فقر یکی از عوامل مهم اعتیاد در جامعه زنان است که موجب شده حدود 10 درصد از کارتن‌خواب‌های جامعه ما بانوان باشند.

این مسئول با بیان اینکه 10 درصد از معتادان جامعه نیز زنان هستند، افزود: اکثر این زنان قربانیان اعتیاد خانواده‌ اند و مواد مخدر پدر، برادر و یا همسر خود را جابه‌جا می‌کنند.

وی افزود: در همین زمینه مراکز ملی اعتیاد در افغانستان تشکیل شده است تا این زنان را کاملا مورد مطالعه و بهبود قرار دهد که پیشنهاد می دهیم در ایران نیز این مراکز راه اندازی شوند.

این مسئول با بیان اینکه یک ‌سوم مصرف‌ کنندگان مواد مخدر زنان هستند گفت: از هر 6 معتادی که مورد معاینه و بهبود قرار می‌گیرد یک مورد را زنان تشکیل می دهند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۵۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان