//
کدخبر: ۱۲۸۹۹۹ //

سنگینی حزن بر دل های شکسته در شام غریبان حسین(ع)

کرج-ایرنا- امشب زینب کبری (ع) محزون و پریشان با دستان بسته به سوی شام می رود، هزاران حرف ناگفته دارد، مصائبی را به چشم خویش دیده که هیچ خواهری تاب دیدن آن را نیست.

سنگینی حزن بر دل های شکسته در شام غریبان حسین(ع)
به گزارش فرتاک نیوز،

جنگ تمام شد، سکوتی حزن انگیز بر خیمه های به تاراج رفته حکمفرما گشت ، بدن های تکه تکه در گوشه گوشه میدان نقش بر زمین ماند و سرهای بریده و بر نیزه شده دلخوش دنیا پرستان شد.

سپاه دشمن مستانه ساز پیروزی نواخت و اهل بیت رسول الله (ص) اسیر و گرفتار به سوی حکومت پلید یزید راهی شد.

امشب زینب کبری(س) با چشمانی پر از اشک رسالتی سنگین بر دوش می کشد، گریه های یتیمان، سربریده برادر و هلهله مستانه یزدیان که خود را پیروز میدان می دانند اما دختر حیدر کرار (ع) جوهره دلاوری و صبوری در وجود دارد.

آسمان و زمین رنگ خون به خود گرفته، جگر گوشه های رسول الله (ص) مظلومانه در نبردی نابرابر ذبیح الله شده اند.

دشمن به گمان خود سر حسین (ع) را بر نیزه کرده و ندای آزادی خواهی خاموش شده است، شادی در سپاه یزید موج می زند اما زینب (س) دلشکسته صبور و مقاوم خدا را به مدد می طلبد.

سر مبارک ذبیح الله بر تشت دشمن است اما غافل از اینکه خداوند نورانیت این ذبیح را به دل تاریخ می تابند تا حکمتش را بر نسل ها آشکار کند.

سالار و سرور شهیدان با عزت و افتخار رفت، اما پس از سال ها هنوز آتش غم و مصیبتی که بر این سلاله پاک رسول الله(ص) گذشت، زنده است، به راستی کدامین آب می تواند این آتش که سالها است دل عاشقانش را سوزانده خاموش کند.

امروز در عاشورای حسینی(ع) اشک ها ریخته شد، امشب شام غریبان است، شبی است که زینب (س) تازیانه می خورد.

امشب عرشیان و افلاکیان بر خاندان رسول الله(ص) گریه سرمی دهند و با زینب کبری (س ) همدردی می کنند.

امشب فاطمه زهرا (س ) در آسمان گریان است و نظاره گر تنهایی حسین (ع) در میانه میدان است .

و اینک پس از سال ها ، خون حسین (ع) و یارانش در جای جای زمین جوشان است و شب غریبان آن حضرت با سوز، ناله و آه تا صبحدم عاشقی دمساز است.

ای شمع ها گریه کنید ، در داغ عزیزی اشک بریزید که همچنان مظلوم است،زیزا هنوز صدای «هل ناصر من ینصرنی اش» در همه جا شنیده می شود.

آئین شام غریبان در همنوایی با کاروان اسرای کربلا در استان البرز، شامگاه پنجشنبه در مناطق مختلف استان البرز با حضور عاشقان امام حسین(ع) برگزار شد.

مردم سوگوار و عزادار حسینی استان البرز امشب با برپایی مراسم شام غریبان با حضرت زینب کبری (س ) و اسرای دست کربلا همراه شدند.

گوشه گوشه استان البرز نجوا با حسین (ع) است و عزاداران حسینی دل های خویش را به سفینه نجات سیدالشهدا (ع) پیوند داده اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۹۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان