//
کدخبر: ۱۲۷۸۰۰ //

تهدید محیط زیست در همدان؛ اینبارساختمانی دیگر در میدان میشان...

تهدید محیط زیست در همدان؛ اینبارساختمانی دیگر در میدان میشان...
به گزارش فرتاک نیوز،

 باز هم ساختمانی دیگر در میدان میشان...

"من از بیگانگان هر گز ننالم

که با من هر چه کرد آن آشنا کرد "

حضرت حافظ

میدان میشان الوند بعنوان منطقه ای بکر با چمن زارهایی صدها ساله و چشمه هایی گوارا همواره خلوتگاه بسیاری از مردمان نیک اندیش همدان بوده که در ذات خود محیطی آرام و مفرح را برای خلایق مهیا نموده است،  متاسفانه بیش از یک دهه است که بنام های مختلف بناهای مختلفی در این مکان سرسبز ساخته میشود که موجبات تلخی کام دوستدان محیط زیست  میگردد که خود نیک بدان واقفید .

اتفاقات حادث شده به بهانه های گوناگون طی ده سال اخیر در قالب جراید و شبکه های اجتماعی  بدان پرداخته شده و گاهی موثر افتاده و گاهی چنین نشده... در آنجایی که موثر  و منجر به اصلاح گردیده جای تشکر دارد و در جایی که چنین نشده نیاز به پیگیری... هدف کلی از انعکاس، نه تخریب فرد یا ارگان بلکه بیان دغدغه هایی بوده که همگی با حسن نیت و بصورت دلسوزانه بدون هیچگونه موضع گیری و یا خدایی ناکرده غرض ورزی و سهم خواهی صورت پذیرفته...

انتظاری که به طور معمول از بخش دولتی می رود تبعیت محض از فرامین شخص ریاست جمهور و دولت حاکم است که آنان را به کار گمارده تا منویاتش را به خرج دهد لذا از آنجایی که دولت فعلی خود را "دولت محیط زیست" می داند قطعا انتظارات فعالان محیط زیست نیز که بخاطر همین گرایش بدان رای داده اند فراتر از سایر دولت هایی است که در زمان آنها شاهد تخریب بی حد و حصر در حوزه محیط زیست بخصوص الوند بوده ایم می باشد.

و به راستی چه انتظاری از بخش غیر دولتی در عدم تخریب طبیعت و ساخت و ساز می توان داشت در حالی که خودی ها و دولتی ها که انتظار بیشتری به صیانت آنان از طبیعت است  با اجرای طرح هایی بعضا با مکان نمایی نابجا، گام در راه تخریب میگذارند.

لذا با توجه به آنچه بیان شد؛ بر اساس تصاویر دریافتی، اجرای پروژه ای دیگر کلید خورده است تا ساختمانی دیگر در دشت میشان، احداث گردد آن هم در دشتی که آرام آرام رو به شهرک شدن است که به معضلات آن اشاره خواهد شد. لذا این بار شاهد خط کشی جهت ساخت، ساختمان دیگری بنام "ایستگاه هواشناسی"❄️⛄️ هستیم که معلوم نیست با چه اهدافی باید اجرا و ساخته شود که حتی به فرض عدم انحراف از اهداف اصلی و ضرورت احداث، می توان با تدبیر بهتر، محل دیگری را برای این امر اختصاص داد که قطعا مطلوب دوستداران محیط زیست خواهد بود و نه تنها برای این سازمان خدمت رسان، امتیاز منفی به حساب نمی آید بلکه در خور تقدیر هم خواهد بود.

لذا فارغ از هر گونه پیشداوری نسبت به انحرافاتی که ممکن است در ضرورت و اجرای چنین اموری شاهد باشیم ، عاجزانه از این سازمان محترم تقاضا داریم نسبت به اجرای این پروژه در محل میدان میشان باز نگری نمایند و محل دیگری را انتخاب و نسبت به ضرورت آن اطلاع رسانی نماید که در این راه همراه خواهیم بود و انتظار از چنین اداره ای اینست که هوای الوند را داشته باشد.

 

پی نوشت:

شوربختانه طی ده سال اخیر شاهد دست اندازی های زیادی به دشت منحصر بفرد میشان با عناوین مختلف بوده ایم که با تمام وجود دردهایش را همراه با تهدیدهایش با بردباری تحمل کرده ایم و بالاجبار به وضع موجود راضی شده ایم (به مرگ گرفته اند تا به تب راضی شویم) .

دشت میشان ما دیگر دشت نیست و می رود تا با بی هنری و عدم تعصب و نظارت، به شهرکی تبدیل شود که مشکل تامین آب و دفع فاضلاب آن به معضلی همیشگی تبدیل شود .

الوند و میشان و چشمه هایش، متعلق به فرد و شخص و طیفی نیستند تا هر کس در آنچه ذینفع آنست دخلی بنماید و بسازد و دل دوستداران را بسوزاند،دشت میشان و الوند متعلق به آحاد و نسل های حال و آینده است، سهم من و شما از آن بهره مندی بدون تخریب است ... شکر به درگاه خالق بابت این هدیه ارزشمند است و صیانت است...

لذا از دلسوزان و مسئولین محترم که میتوانند مانع شوند تقاضا داریم بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دولت محترم که صیانت از محیط زیست را تاکید و هر گونه تخریب را جرم می دانند وارد عمل شود و انشالله این قضیه نیز با تدبیر و درایت اندیشمندانه آنان ختم به خیر شود تا بلایی که بر سر میشان آمده تکمیل نشود و همانند سواحل دریای خزر مورد تصاحب قرار نگیرد .

 در پایان مجدد یادآور میشود امید به بازنگری داریم و چنانچه چنین نشود قطعا در سال های دیگر دستگاههای دیگر هم ضرورت و توجیه استقرار در چنین محل خوش آب و هوایی را ارائه داده و دیگر از دشتی بنام میشان خبری نخواهد بود.

 

الوند شاه نظری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان