//
کدخبر: ۱۲۶۹۷۷ //

استاندار خراسان‌شمالی : از اختصاص یک فروند هواپیمای ATR به فرودگاه بجنورد تا شنیده شدن سوت قطار در این دیار

استاندار خراسان‌شمالی از قول مساعد مسئولان وزارت راه برای اختصاص یک فروند هواپیمای ATR به فرودگاه بجنورد خبر داد.

استاندار خراسان‌شمالی : از اختصاص یک فروند هواپیمای ATR به فرودگاه بجنورد تا شنیده شدن سوت قطار در این دیار
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا خباز اظهار کرد: ATR یک هواپیمای کوچک با 50 نفر ظرفیت است که اگر این هواپیما در اختیار استان قرار داده شود می‌تواند روزی دو سورتی پرواز داشته باشد.

وی افزود: در جلسه اخیر استاندار و نمایندگان خراسان‌شمالی با وزیر راه و همه معاونان وی، قول دادند که یک هواپیمای ATR به بجنورد بفرستند و ان‌شاالله فرودگاه بجنورد حداقل روزی یک پرواز رفت و برگشت داشته باشد.

استاندار خراسان‌شمالی با بیان این‌که 25 سال از احداث فرودگاه بجنورد می‌گذرد و تاکنون هیچ اتفاق ناگواری در آن رخ نداده است، ادامه داد: 20 میلیارد تومان در این فرودگاه هزینه شده است و باید فعال باشد، اکنون چنین فرودگاهی را با 2000 میلیارد تومان هم نمی‌توان ساخت.

خباز در ادامه با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی دیگر نیز اعلام آمادگی کردند که به بجنورد هواپیما اختصاص دهند، افزود: اما هواپیماهای این شرکت‌ها بزرگ و با ظرفیت زیاد هستند که این ظرفیت در بجنورد تکمیل نمی‌شد بنابراین خواستیم هواپیمایی کوچکی با ظرفیت حداکثر 50 نفر را به بجنورد اختصاص دهند.

صدای سوت قطار در استان شنیده خواهد شد

وی در ادامه با اشاره به پروژه ریلی استان گفت: با توجه به این‌که قطار شیروان، بجنورد، اسفراین به نقاب زودتر به نتیجه می‌رسد، آخرین تصمیم طی جلسه اخیر با مقام عالی وزارت متبوع، بهره‌برداری از خط آهن این مسیر بود.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: اما کار مهم‌تر استان قطار «مشهد - گرگان» است که با توجه به طولانی‌تر بودن مسیر طبیعتاً زمان‌بر خواهد بود، در این خصوص 15 درصد اعتبار لازم را آستان قدس به عهده گرفته است و مجدد نیز اعلام آمادگی کرده‌اند هم‌چنین چینی‌ها در این‌باره اعلام آمادگی کرده‌اند که اعتبار این طرح که حدود 10 تا 12 میلیارد تومان است باید از محل فاینانس تأمین شود.

اختصاص اعتبار در بودجه 98 برای مطالعات معادن خراسان‌شمالی

خباز در رابطه با معادن استان هم با تأکید بر این‌که از بعد معدن، استانی غنی داریم، افزود: استاندار پیشین قراردادی با مرکز زمین‌شناسی خراسان‌رضوی بسته بود تا معادن استان را بررسی کنند و هم‌اکنون نقشه معادن استان در دست است.

وی ادامه داد: به غیر از معادن آلومینیوم که برای همه شناخته شده است معادن دیگری نیز در خراسان‌شمالی وجود دارد که نشان می‌دهد این پتانسیل در استان از بقیه پتانسیل‌ها عقب‌تر نیست و یکی از بسترهای رشد است و باید بر روی آن‌ها مطالعه انجام شود.

استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: در این راستا در بودجه 98 مطالعات اولیه و تفضیلی تک تک معادن استان را در اولویت قرار خواهیم داد و پیگیر بهره‌برداری از این نعمت‌های خدادادی هستیم و سپس در این زمینه سرمایه‌گذار جذب می‌کنیم .

کاهش مفاسد اقتصادی با تحقق دولت الکترونیک

خباز در ادامه با بیان این‌که تحقق دولت الکترونیک در استان از اولویت‌هاست، ادامه داد: برخی اداره ها در تحقق دولت الکترونیک گارد می‌گیرند و این امر مهم را به تعویق می‌اندازند.

وی در رابطه با ضرورت تحقق این طرح گفت: دولت الکترونیک از طرح‌های بسیار ضروری کشور است و ارتباط میان مردم و دولت را تقویت می‌کند هم‌چنین به سرمایه اجتماعی اهمیت می‌بخشد.

استاندار خراسان‌شمالی در این خصوص که برخی ادارات خودشان تولیدکننده نارضایتی هستند، خاطرنشان کرد: اگر این طرح هرچه زودتر فراگیر شود زمینه برای رضایت عمومی نیز فراهم می شود.

خباز گفت: زمانی که بنده نماینده بودم به‌دنبال دولت همراه بودیم که از دولت الکترونیک بالاتر است و حال، این امر تنها در بخش بانک‌ها فعال شده است که باید گسترش بسیاری پیدا کند.

وی تصریح کرد: از روز اول مدیریت بنده این امر از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است و به تمام دستگاه‌ها تأکید کردیم که این طرح را شروع کنند.

به گفته وی، مدیران شهرداری‌ها، صنعت و معدن و اداره امور اقتصای و دارایی باید زودتر از دیگر ادارات وارد عمل شوند، چون مردم بیشتر با این ادارات کار دارند.

استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: به یکی از مدیران کل که نماینده وزیر در استان است گفته شده اداراتی که در این زمینه پاسخی نداده‌اند را زودتر به استانداری معرفی کنند تا از اختیارات استانداری استفاده شود و به اجبار وارد کار شوند.

خباز گفت: فواید دولت الکترونیک قابل درک است اما قابل وصف نیست و اگر به‌صورت کامل اجرا شود بسیاری از مفاسد ادارات نیز از میان می رود در این صورت تا عملی کردن این طرح پای کار خواهیم بود.

آرامش به بازار بر می‌گردد

استاندار خراسان‌شمالی در ادامه اظهار کرد: با تصمیمات درستی که دولت در شرایط اقتصادی فعلی گرفته است، آرامش به بازار بر می‌گردد.

خباز با اشاره به وضعیت قیمت دلار پس از انقلاب گفت: در زمان هاشمی رفسنجانی، دلار دولتی هفت تومان بود و در بازار 300 تومان خرید و فروش می‌شد، در زمان خاتمی دلار دولتی 300 تومان بود و در بازار 800 تومان خرید و فروش می‌شد و با حدود 800 تومان تحویل احمدی‌نژاد شد.

وی ادامه داد: در زمان احمدی‌نژاد در یکی دو سال آخر قیمت دلار به 1226 تومان رسید اما چهار هزار تومان خرید و فروش می‌شد و در سال‌های آخر قیمت نزدیک به 4000 تومان بود که با تزریق دلار به جامعه از بالا رفتن بی‌رویه قیمت جلوگیری شد.

استاندار خراسان‌شمالی گفت: دلار هم نوعی کالا است، اگر قبول داریم در سال‌های گذشته سالی 10 درصد تورم داشته‌ایم باید به قیمت دلار نیز این 10 درصد افزوده می‌شد و قیمت واقعی خودش را پیدا می‌کرد، روحانی دلار را قیمت 3300 تومان تحویل گرفت، دولت برای این‌که قیمت بالا نرود دلار تزریق می‌کرد تا شرایط عرضه و تقاضا را کنترل کند.

خباز خاطرنشان کرد: شرایط خروج آمریکا از برجام و تهدیدات ترامپ موجب ایجاد جنگ روانی در داخل کشور شد و در این شرایط ثروتمندان همه دارایی خود را به دلار و طلا تبدیل می‌کنند و بیشتر هم از کشور خارج می‌کنند تا متضرر نشوند و این مراجعات متعدد موجب شد قیمت دلار بالا رود.

وی با اشاره به این‌که از 4 دوره نمایندگی‌ام در مجلس سه دوره را در کمیسیون اقتصادی بوده‌ام، افزود: تصمیم درستی که دولت گرفت این بود که برای کالاهای اساسی دلار 3800 تومان و 4200 تومان در نظر گرفت اما برای بقیه کالاها بحث عرضه و تقاضا منظور شد، دولت در این شرایط درست‌ترین تصمیمات را داشته و با ایجاد بازار ثانویه از شتاب قیمت دلار جلوگیری کرد.

استاندار خراسان‌شمالی گفت: هم‌چنین طبق دستور دولت دستگاه‌های دولتی و خصولتی باید ارز را از طریق بانک مرکزی و از طریق سامانه نیما در اختیار واردکنندگان قرار دهند اما متأسفانه برخی دستگاه‌های دولتی این کار را نکردند و طبق دستور دولت مدیرانی که این راهبرد را اجرا نکنند باید عزل شوند.

خباز تصریح کرد: در زمان جنگ باید تصمیمات جنگی گرفت، در این زمان قوه قضائیه وارد عمل شد و با سرعت زیاد با متخلفین برخورد کرد، در این راستا با کسانی که در راه اقتصاد مانع ایجاد می‌کنند برخورد قضایی می‌شود، افراد متخلف باید بدانند برخورد جدی است و قانون شوخی‌بردار نیست.

ثبت‌نام 1800 نفر در خراسان‌شمالی به عنوان بازرس افتخاری‌

استاندار خراسان‌شمالی با بیان این‌که بسیاری از اتفاقات به دست دشمنان داخلی و افراد بی‌انصاف و محتکران شکل گرفته است، افزود: کالاهای احتکار شده با قیمت اولیه وارد بازار می‌شود و مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

خباز ادامه داد: در استان فراخوان داده شد و تاکنون 1800 نفر از مردم به‌عنوان بازرس افتخاری ثبت‌نام کرده‌اند که سازمان صمت آن‌ها را آموزش خواهد داد تا بین مردم بروند و نظارت کنند.

وی یادآور شد: با توجه به تصمیمات خوبی که دولت گرفته است به‌تدریج آرامش به بازار برخواهد گشت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۹۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان