//
کدخبر: ۱۲۶۹۴۸ //
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

بستر ساخت فیلم های سینمایی ملی در شیراز فراهم شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: شیراز باید به محل ساخت فیلم‌های سینمایی ملی بدل شود تا سینماگران جهان آن را بشناسند.

بستر ساخت فیلم های سینمایی ملی در شیراز فراهم شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی رنجبر در آیین گرامیداشت روز ملی سینما به میزبانی نگارخانه سی‌راه شیراز افزود: ما علاقه‌مندترین و باشعورترین مخاطبان سینما را در شیراز داریم و نشانه آن بیشترین ضریب اشغال صندلی‌ سینماها در این شهر است.

وی با بیان اینکه در سال جاری جشنواره سینما حقیقت و بخش بین الملل جشنواره فجر در شیراز برگزار می‌شود، اظهار داشت: با وجود این موفقیت‌ها در عرصه‌های نوین و از بافت تاریخی و قدیم غفلت کرده‌ایم.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: با آنکه چند سالی است در شیراز به بهبود وضعیت زیرساخت‌های سینمایی و افزایش ظرفیت سینماها افتخار می‌کنیم، غافلیم که نیمی از شهر شاهد خاموشی سینماها است.

مدیر گالری سی‌راه نیز در این آیین با اشاره به نمایشگاه عکاسی سینماگردی که هم‌اکنون در این گالری دایر است، هدف این گالری را ارائه نمایشگاه‌هایی مستند خواند و عنوان کرد: همه تلاش‌ها برای برگزاری نمایشگاه سینماگردی عکاسان بر پایه حفظ اصالت و هویت سینماست.

فرزاد گواهی افزود: این نمایشگاه با برگزاری تور سینماگردی ویژه عکاسان در سالن سینماهای قدیمی شیراز واقع در بلوار زند برگزار شده است و هیجانی که با حضور هنرمندان در این سینماها ایجاد شد توصیف‌ناپذیر بود.

وی تاکید کرد: سینماهای قدیمی شیراز نباید به بهانه کهنگی کنار گذاشته شوند، بلکه باید سالن‌های آن‌ها را تیمار کرد و از آن استفاده بهینه برد.

سینما سعدی پردیس می‌شود

همچنین وحید فرجی، معاون فرهنگی حوزه هنری فارس نیز در این آیین استان را دارای ظرفیت‌های بسیار در عرصه سینماسازی دانست و نوید احداث پردیس سینمایی سعدی را در محل سینما سعدی کنونی را داد و اعلام کرد که به زودی مراحل ساخت این پردیس سینمایی صادر می‌شود

سولماز دهقانی، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز نیز با اشاره به کلنگ زنی پروژه آمفی تئاتر، مجتمع فرهنگی و پردیس سینمایی جوان در میدان کوزه گری و قلعه شاهزاده بیگم شیراز ابراز امیدواری کرد این مجموعه در سال آینده به بهره‌برداری رسد و گفت: نباید از نظر دور داشت که بسیاری از مناطق شیراز به دلیل نبود فضاهای فرهنگی تشنه فعالیت های این چنینی است.

در پایان این مراسم با بریدن کیک و اهدای تندیس از علی آذری، نیما تقوی، کامران حیدری، حسن خباز، عباس بیاتی، علی زارع قنات نوی، هادی سبحانیان، حبیب بختیاری و مهدی فقیه به عنوان فعالان و پیشکسوتان سینمای شیراز تجلیل شد.

21شهریور ماه، از سال 1379 مصادف با صدمین سال ورود صنعت سینما به ایران با عنوان روز ملی سینما شناخته شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان