//
کدخبر: ۱۲۵۵۲۸ //
استاندار کرمانشاه:

اولویت ما بازسازی مناطق زلزله زده است

استاندار کرمانشاه ، اولویت کاری مسئولان استان را بازسازی مناطق زلزله زده دانست و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید با استفاده از ظرفیت های موجود و رفع مشکلات فرا روی ، تمام توان خود را صرف بازسازی مناطق زلزله کنند.

اولویت ما بازسازی مناطق زلزله زده است
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند روز جمعه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله استان در سرپل ذهاب افزود: دولت بیش از 881 میلیارد تومان برای امهال وامهای زلزله زدگان تخصیص داده است و پنج هزار و 870 میلیارد تومان اعتبار نیز برای پرداخت تسهیلات ساخت و ساز و کمک های بلاعوض در مناطق زلزله زده مصوب کرد که بیش از 50 درصد آن تاکنون تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: بخش های مدرسه سازی و بهداشت و درمان ، بیشترین فرصت سازی و استفاده در بخش کمک های خیران داشته است.

وی بیان کرد: 175 هزار تن سیمان برای ساخت و ساز در مناطق زلزله زده توسط بنیاد مستضعفان با عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نظر گرفته شد که تاکنون بیش از 115 هزار تن آن وارد استان کرمانشاه شده است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی این استان باید بازسازی بیمارستان شهدای سرپل ذهاب را در اولویت کاری خود قرار دهد ، گفت: باشگاه های ورزشی خصوصی آسیب دیده از زلزله از محل وام های ویژه ، تسهیلات دریافت خواهند کرد.

بازوند ، بر لزوم گازرسانی به مناطق زلزله زده تاکید کرد و گفت: گازرسانی به مناطق زلزله زده باید در اولویت کاری شرکت گاز قرار گیرد.

وی تصویب لایحه منطقه آزاد قصرشیرین را نقطه عطفی برای این شهرستان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح می تواند تحول بزرگی در بخش اقتصادی استان ایجاد کند.

وی تکمیل راه آهن را از جمله طرح های در دست اقدام در استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: اعتبارات ساخت خط ریلی تا اسلام آبادغرب مصوب و ابلاغ شد و برای اسلام آبادغرب تا خسروی نیز در حال رایزنی هستیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: طرح ساخت مسکن برای مستاجران واحدهای تخریبی سرپل ذهاب در هیات دولت مصوب شد و در حال برنامه ریزی برای انجام اقدام های اولیه برای عملیاتی کردن این طرح هستیم.

به گفته بازوند ، آسفالت محور گیلانغرب به سومار از هفته آینده برای اجرا ابلاغ می شود.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۵۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان