//
کدخبر: ۱۲۴۳۹۱ //

نمایشگاه بزرگ "از کربلا تا شام" در کرمانشاه برپا می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرمانشاه از برپایی نمایشگاه بزرگ از کربلا تا شام در کرمانشاه همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

نمایشگاه بزرگ "از کربلا تا شام" در کرمانشاه برپا می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهدی عبدالمالکی امروز (12 شهریور) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان که بامحوریت بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس برگزارشد، بابیان اینکه این نمایشگاه از 31 شهریور تا پایان مهر به مدت یک ماه برپا خواهد بود، اظهار کرد: نمایشگاه از کربلا تا شام در راستای پاسخ به یک دغدغه اساسی جامعه امروز که فاصله نسل سوم و چهارم انقلاب با فرهنگ دفاع مقدس است، برپا می شود. چرا که اگر به این فاصله توجه نکنیم به بیگانگی بین نسل اول و نسل سوم و چهارم انقلاب منجر خواهد شد.

وی گفت: کار طراحی این نمایشگاه از دو ماه پیش توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان انجام شده و سپاه نبی اکرم(ص) نیز در این مدت همکاری بسیاری خوبی با شهرداری و این دانشگاه داشته است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرمانشاه اصلی ترین رویکرد برگزاری این نمایشگاه را برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم عنوان کرد و افزود: درتلاشیم تا با تعامل با آموزش و پرورش و دانشگاه ها زمینه حضور نسل های جدید را در این نمایشگاه فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه کار تکمیل زیرساخت های این نمایشگاه بزرگ در پارک شاهد شروع شده و تا 25 شهریور به پایان خواهد رسید، عنوان کرد: پس از اتمام زیرساخت های فیزیکی نمایشگاه، بحث نرم افزاری آن را نیز طی پنج روز باهمکاری تعدادی از دستگاه ها انجام خواهیم داد.

عبدالمالکی با اشاره به همکاری یازده دستگاه اجرایی استان در برپایی این نمایشگاه، اعلام کرد: نمایشگاه در دو بخش واقعه عاشورا و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

  علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه ایران اسلامی باگذشت 40 سال از انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف دستاوردهای عظیمی دارد، عنوان کرد: بخش بزرگی از دستاوردهای کنونی ما مربوط به هشت سال دفاع مقدس است.

وی به نقش استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز در شرایطی که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل به تهدید ایران می پردازند، ضروری است که از فرصت هفته دفاع مقدس استفاده کنیم و طی این هفته علاوه بر اینکه دستاوردهای خود را برای نسل جدید تشریح کنیم، اقتدار کشور را نیز به جهانیان نشان دهیم.

همچنین حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز هشت سال دفاع مقدس را گنجینه ای برای ایران اسلامی خواند و گفت: از این گنجینه می توانیم تا سالها استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: یادگاران دفاع مقدس جزو این گنجینه هستند که باید برای انتقال فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت به نسل جدید از آنها بهره ببریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ضمن تشریح برنامه های این اداره کل در هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: باتوجه به تقارن این هفته با ایام محرم، در نظرداریم از مجموع 700 هیات عزاداری استان 40 هیات را انتخاب کنیم تا در مراسم عزاداری خود تصویر یک شهید را شاخص کنند.

وی در پایان پیشنهاد داد، جهت باشکوهتر برگزار شدن مراسم گلباران و غبارروبی مزار شهدا، امسال تمامی دستگاه ها این برنامه را  بصورت هماهنگ در یک روز برگزار کنند.

مهناز فتاحی مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز از برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس در 40 مرکز فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان استان خبرداد و گفت: برپایی مراسم شب شعر و رونمایی از کتاب های کودکان و نوجوانان در حوزه دفاع مقدس، برگزاری اردوی بازدید از یادمان های دفاع مقدس و دعوت از نویسنده کتاب "دخترشینا" برای سفر به کرمانشاه از برنامه های تدارک دیده شده در این هفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۳۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان