//
کدخبر: ۱۱۵۳۰۵ //

عده‌ای به اسم زلزله کرمانشاه بیش از یک میلیارد تومان وام گرفتند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه ظلمی که به زلزله‌زدگان کرمانشاهی شد به دلیل بی‌توجهی مقامات به قانون بود،‌ گفت: لیست وام گیرندگانی که به اسم بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه بیش از یک میلیارد تومان وام گرفتند، منتشر شود تا همه بدانند چه خبر است، بنده بیش از این موضوع را باز نمی‌کنم.

عده‌ای به اسم زلزله کرمانشاه بیش از یک میلیارد تومان وام گرفتند
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا مصری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون‌های اصل ۹۰ و عمران مجلس در خصوص زلزله کرمانشاه، گفت: از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار ارز از صندوق توسعه ملی توسط مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم. در پی این تصمیم ۷۰۰ میلیارد تومان پول به مناطق زلزله زده کرمانشاه پرداخت شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس وام ساخت و احیای مناطق زلزله زده کرمانشاه را «ناکافی» دانست و افزود: اما بنیاد مسکن گفت این وام «کافی» است، بسم‌الله، انتظار داریم در پاییز امسال شاهد باران زیر چادرها و کانکس‌های زلزله‌زدگان کرمانشاهی نباشیم. هر چند که بسیاری از پیمانکاران به دلیل گرانی مصالح ساختمانی از جمله میلگرد کیلویی ۵۰۰۰ تومان پروژه‌های خود را تعطیل کرده‌اند چرا که کار با این قیمتها برایشان صرف نمی‌کند.

وی در پیشنهادی خواستار امهال وام صنفی، مسکونی و صنعتی مناطق زلزله زده به ویژه حومه این شهر شد و افزود: لیست وام گیرندگانی که به اسم بازسازی مناطق زلزله زده بیش از یک میلیارد تومان وام دریافت کردند، منتشر شود تا همه بدانند چه خبر است، بنده بیش از این موضوع را باز نمی‌کنم.

مصری از نپذیرفتن مسؤولیت ساخت مساجد و اماکن مذهبی مناطق زلزله کرمانشاه به شدت انتقاد کرد و افزود: ساخت مساجد در مناطق زلزله‌زده جزو اولویت‌های آخر نظام شده است و هیچ کس مسؤولیت آنها را نپذیرفته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با طرح این سوال که «نمی‌دانم میلیاردها تومان پول واریز شده توسط مردم به حساب سلبریتی‌ها چه شد»، گفت: این افراد با نگه‌داشتن این پول‌ها در حساب‌شان حتما سود آن را هم برده‌اند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملکرد مقامات اجرایی کشور گفت: مجلس سال ۱۳۹۱ دولت را مکلف به آماده‌سازی ۱۰۰ هزار کانکس برای موارد بحرانی و حوادث طبیعی کرد اما حتی یک کانکس هم ساخته نشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۳۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان