//
کدخبر: ۱۱۴۴۲ //

تجمع مردم پاتاوه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/کلاهبرداری با استفاده از آنفلوانزای مرغی در کهگیلویه !

اعضای شورای شهر و معتمدین بخش پاتاوه شهرستان دنا ظهر امروز با تجمع در مقابل دانشگاه علوم‌ پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، خواستار تعیین تکلیف وضعیت احداث بیمارستان در این بخش شدند.

تجمع مردم پاتاوه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/کلاهبرداری با استفاده از آنفلوانزای مرغی در کهگیلویه !

رئیس شورای شهر پاتاوه در این باره با اشاره به موقعیت جغرافیایی حساس و اولویت‌های بخش پاتاوه، اظهار داشت: سال گذشته چندین بار این موضوع را با مسئولان ارشد استان مطرح کردیم و خواستار کلنگ‌زنی بیمارستان شهر پاتاوه شدیم، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

رضا دلشادیان افزود: علاوه بر این، در دیداری که در وزارت بهداشت با مسئولان مربوطه داشتیم، آیتم‌های مهم برای احداث بیمارستان در یک منطقه را وسعت شهر و بخش، جمعیت و محرومیت عنوان کرده و گفتند رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان این اختیار را دارد که با توجه به این آیتم‌ها، نیازسنجی و کلنگ‌زنی بیمارستان را شروع کند.

 وی با بیان اینکه بخش پاتاوه همه این آیتم‌ها را دارد، خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به این خواسته مردم بخش پاتاوه شد.

 در پی این تجمع، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در جمع معترضان اظهار داشت: باید نشستی با حضور استاندار، فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اعضای شورای شهر سی‌سخت و شهر پاتاوه برگزار و برای حل این مسئله چاره‌اندیشی شود.

پرویز یزدان‌پناه بیان کرد: با توجه به جمعیت زیاد بخش پاتاوه، احداث بیمارستان باید بین دو شهر پاتاوه و سی‌سخت تقسیم شود، زیرا هم سی‌سخت به عنوان مرکز شهرستان و هم شهر پاتاوه به‌عنوان بخش دارای جمعیت غالب شهرستان نیاز به احداث بیمارستان دارند./کبنا

****

کلاهبرداری با استفاده از آنفلوانزای مرغی در کهگیلویه !

 رئیس دامپزشکی کهگیلویه گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان واکسن و درمان ندارد و باید شهروندان دهدشتی مواظب افراد سودجو باشند.

کرم الله کیانی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چند منطقه از شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه افزود: بعضی افراد سودجو در روستاها با مراجعه به درب خانه‌های مردم هزینه‌هایی برای واکسن دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: هنوز هیچ واکسنی برای درمان این بیماری تولید نشده و افرادی که اقدام به تزریق واکسن می‌کنند باید از سوی مردم به دامپزشکی و پلیس معرفی شوند.

کیانی بیان کرد: نیاز است مردم در صورت مشاهده این افراد گزارش‌های خود را با 110 و شماره 1512 دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی نیروهای دامپزشکی و شبکه بهداشت برای معدوم سازی مرغ‌های آلوده اظهار کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری در روستاهای شهرستان گزارش نشده است.

کیانی افزود: علاوه بر معدوم سازی پرندگان آلوده تا شعاع یک کیلومتری محیط‌های آلوده نیز سم‌پاشی می‌شود.

شهرستان 132 هزارنفری کهگیلویه دارای چهاربخش، چهار شهر و 10 دهستان است.

تاکنون افزون بر 2 هزار پرنده و مرغ محلی در کانون های آلوده به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان با همکاری مردم معدوم شده اند.

افزون بر10 روز از ورود بیماری خطرناک آنفلوانزای پرندگان به استان کهگیلویه وبویراحمد می گذرد.

روستای بن زرد شهرستان دنا نخستین کانون و مکان آلوده به این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.

این بیماری در رزوهای گذشته در شهرستان کهگیلویه نیز مشاهده شد.

 

منبع: صبح زاگرس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان