//
کدخبر: ۱۱۴۰۲۶ //

هزار کار نکرده برای روز کرمانشاه

از زمانی که پنجم مرداد – سالروز عملیات مرصاد- به نام روز ملی کرمانشاه نامگذاری شده 10 سال می گذرد، اما نه هنوز این روز در تقویم کشورمان ثبت شده و نه برنامه منسجمی برای پاسداشت این روز برگزار می شود.

هزار کار نکرده برای روز کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 تیر ماه 1387 بود که پنجم مرداد به نام روز ملی کرمانشاه نامگذاری شد. نامگذاری که می توانست فرصتی برای معرفی بهتر کرمانشاه حداقل در سطح کشور باشد. فرصتی که با کم کاری مسئولین مربوطه تاکنون از کف رفته است.

روز کرمانشاه هنوز در تقویم ثبت نشده

  یکی از وعده هایی که از همان روزهای ابتدایی نامگذاری پنجم مرداد به نام روز کرمانشاه داده می شد و هنوز هم به سرانجام نرسیده، ثبت این روز در تقویم کشورمان است.

به نظر اصلی‌ترین دستگاهی که باید در این خصوص پیگیری و نقش‌آفرینی کند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان است که متاسفانه به دلیل کوتاهی این دستگاه و با وجود وعده چندین باره مسئولینش، این اتفاق هنوز نیفتاده است.

ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارم مرداد 1394 در نشستی خبری با ابراز تاسف از اینکه طی این سالها هیچ پیگیری برای ثبت این روز در تقویم نشده، اعلام کرد که کارها برای ثبت این روز در تقویم را آغاز کرده ایم.

اکنون سه سال از آن روز می گذرد و هنوز خبری از ثبت روز کرمانشاه در تقویم نیست و هنوز هم عنوان می شود کاری در این خصوص انجام نشده است.

 رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا و با وجود گذشته سه سال از وعده داده شده – توسط  مدیرکل پیشین- با بیان اینکه هنوز اقدامی برای ثبت این روز نشده، عنوان کرد که در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد نامگذاری روزی به نام کرمانشاه بررسی خواهد شد. کاری که باید خیلی پیش از اینها انجام و تاکنون به نتیجه رسیده بود.

  عدم برگزاری برنامه‌ای در خور این روز

  طی این سالها هرگز شاهد برگزاری برنامه ای درخور و شایسته برای روز ملی کرمانشاه نبوده ایم. برنامه ای که بتواند کرمانشاه، پیشینه و ظرفیت های بی شمار ان را بهتر و بیشتر به دیگران بشناساند.

طی این سالها عمده برنامه های این روز به چند پیام تبریک مدیران و یا نصب بنرهایی با مضمون تبریک این روز در سطح شهر و یا نهایتا برگزاری برنامه هایی روتین مانند اجرای موسیقی و مسابقات ورزشی محدود شده که پسوند یا پیشوند " به مناسبت روز ملی کرمانشاه" به خود گرفته اند.

در همه این سالها هرگز برنامه  یا جشنواره‌ای ملی یا بین المللی که بعنوان برند روز ملی کرمانشاه باشد را ندیده ایم. برنامه ای که در لوای آن بتوان کرمانشاه را در سطح کشور برجسته کرد و از منافع آن بهره برد.

امسال نیز پنجم مرداد، روز ملی کرمانشاه گذشت و برنامه شاخصی به این مناسب ندیدیم، اما امیدواریم پنجم مرداد 1398 در حالی که در تقویم همه ایرانیان روزی به نام روز کرمانشاه خودنمایی می کند شاهد برگزاری برنامه هایی باشکوه  و درخور شان نام کرمانشاه در دیار کرمانشاهان باشیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان