//
کدخبر: ۱۱۰۴۱ //
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تعهد ۹۰۰ میلیارد تومانی خیرین کشور برای مدرسه‌سازی در سال‌جاری

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از تعهد 900 میلیارد تومانی خیرین سراسر کشور برای مدرسه‌سازی در سال جاری خبر داد.

تعهد 900 میلیارد تومانی خیرین کشور برای مدرسه‌سازی در سال‌جاری

محمد‌تقی نظرپور امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در حال حاضر تعداد 522 هزار کلاس درس در 97 هزار آموزشگاه وجود دارد، اظهار کرد: از مجموعه این تعداد کلاس‌ها حدود 10 درصد مدارس ما به صورت دو نوبته هستند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: حدود 52 هزار کلاس درس در سراسر کشور نیاز داریم که تعداد 24 هزار کلاس درس مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در مسکن مهر سراسر کشور است.

نظرپور با اشاره به ساماندهی مسکن مهر تصریح کرد: با توجه ضرورت خانواده‌هایی که در مسکن مهر سراسر کشور هستند امیدواریم بتوانیم مدارسی را در مسکن‌های مهر بسازیم.

وی عنوان کرد: اعتباری که برای این مجموعه لازم است 9 هزار و 620 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که بتوانیم کسری‌های مدارس کل کشور را برطرف کنیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در ادامه به ساماندهی و تجهیز شدن مدارس در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در کنار ساخت مدارس بحث تجهیز مدارس از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

نظرپور با بیان این‌که در طول سال چیزی در حدود 100 میلیارد تومان خرید تجهیزات برای مدارس را انجام می‌دهیم، گفت: تجهیزات خریداری شده به مدارس جدید و مدارسی که تخریب شده اختصاص داده می‌شود.

رئیس نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: اگر بتوانیم در مدت 5 سال کار ساماندهی تجهیزات را ادامه بدهیم امیدوار هستیم که بتوانیم تجهیزات کل کشور را نوسازی شود و نیازهای اساسی مجموعه برطرف شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال مدارس که در مناطق محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند، و آموزش و پرورش چه تمهیداتی برای این استان‌ها در نظر گرفته است، افزود: براساس آمار و ارقامی که من دارم استان کهگیلویه و بویراحمد جزو مناطق استان‌های محروم نیست.

نظرپور خاطرنشان کرد: شاید برخی از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد جز مناطق محروم باشد ولی سرانه‌ای که وزارت آموزش و پرورش برای متوسط کشور در فضاهای آموزشی در نظر گرفته حدود 5/2 متر مربع است.

وی افزود: در صورتی که در این استان 0/2 متر مربع است در صورتی که در این استان حدود 8/23 دهم متر مربع سرانه فضای آموزشی دارد.

رئیس نوسازی و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: شاید پراکندگی آن در مناطق مختلف نامناسب باشد ولی در مجموع وضعیت خوبی دارد.

نظرپور در پاسخ به این سوال که خیرین تاکنون به چه میزان مشارکت داشته‌اند، افزود: در سال 95 خیرین چیزی در حدود 900 میلیارد تومان خیرین در سراسر کشور تعهد کردند.

وی اظهار کرد: در حالی که خیرین 900 میلیارد تومان تعهد کرده‌اند این در حالی است که دولت حدود 200 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تقاضای ما از مجلس شورای اسلامی این بوده که به این موضوع توجه ویژه‌ای شود تا بتوانیم حداقل معادل خیرین کمک کنیم.

نظرپور گفت: اگر نتوانیم همانند خیرینی که 50 درصد کمک کرده‌اند کمک کنیم سمت و سوی خیرین نسبت به این کار تغییر می‌کند و از این پتانسیل‌های خوب خیرین بی‌بهره می‌شویم.

این مدیر عالی رتبه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمک خیرین در امر مدرسه‌سازی گفت: در حدود 25 تا 30 درصد مدارس در کشور ما توسط خیرین ساخته شده است

نظرپور در پاسخ به این سوال که در حال حاضر در کدام استان‌ها نیاز بیشتری به حضور خیرین مدرسه‌ساز دارند، ابراز کرد: سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی است که باید نگاه ویژه‌ای به آنجا شود چرا که وضعیت فضای آموزشی این استان نامناسب است.

وی با اشاره به تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی و سرمایشی گفت: در بحث سیستم گرمایشی و سرمایشی تا پایان سال 94 حدود 158 هزار کلاس درس ما به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز شده است و در سال 95 حدود 7 درصد است که باقی مانده آن حدود 43 درصد است که امیدواریم بتوانیم ظرف 5 سال آینده  نیز این مدارس به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز شوند.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان