//
کدخبر: ۱۱۰۲۱۶ //

تسهیلات ۶۰ طرح اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از زمان ابلاغ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 19 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات برای 60 طرح اشتغال در استان پرداخت شده است.

 تسهیلات 60 طرح اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

امیرحسام قزلباش افزود: علاوه بر این، 11 طرح به مبلغ 12 میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب شده که در حال بررسی است و 17 پرونده به مبلغ 13 میلیارد و 300 در مرحله تکمیل پرونده قرار دارد.

وی اظهار داشت: از مجموع 59 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ابلاغی به بانک کشاورزی تاکنون 88 فقره پرونده به مبلغ 46 میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است که درصد جذب 82 درصدی را نشان می دهد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 2 هفته اخیر در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری شتاب خوبی داشته ایم و به شدت پیگیریم تا پایان تیرماه اعتبار مرحله اول را جذب کنیم.

وی افزود: در مجموع تاکنون 317 فقره پرونده به مبلغ 182 میلیارد تومان از محل کارگروه تخصصی اشتغال به بانک کشاورزی ابلاغ شده است.

قزلباش بیان کرد: بیشترین فراوانی طرح با 309 میلیارد ریال (17 درصد) مربوط به شهرستان بیرجند است که تاکنون 9 فقره برگشت، 12 فقره به مبلغ 37 میلیارد ریال پرداخت، 2 طرح به مبلغ 63 میلیارد ریال مصوب و 6 طرح با چهار میلیارد و 800 میلیون ریال در حال تکمیل مراحل نهایی است.

وی گفت: همچنین 11 میلیارد و 800 میلیون تومان در نواحی مرزی و پنج میلیارد و 900 میلیون تومان در نواحی روستایی به عنوان سرمایه در گردش به استان ابلاغ شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری معرفی شده به بانک کشاورزی تاکنون 60 طرح به مبلغ 19 میلیارد و 900 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 11 طرح به مبلغ 12 میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب شده و 17 پرونده به مبلغ 13 میلیارد و 300 در مراحل پایانی است.

وی گفت: حدود 22 درصد (13 میلیارد تومان) از مجموع 59 میلیارد تومان ابلاغی به بانک باقیمانده که تا پایان تیرماه تعیین تکلیف می شود همچنین تلاش داریم اعتبارات مرحله دوم که تا پایان شهریورماه فرصت دارد را جذب کنیم.

قزلباش عنوان کرد: از نظر رقم تسهیلات طرح های معرفی شده به بانک کشاورزی، شهرستان سربیشه بیشترین میزان و سپس بشرویه و بیرجند در مراحل دوم و سوم قرار دارند.

وی گفت: در این زمینه شهرستان های نهبندان، سرایان، درمیان و تا حدودی خوسف و قاین نسبت به استان عقب تر است که انتظار می رود وارد چرخه کار و توازن مدنظر برقرار شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی به برخی طرح های ملی معرفی شده به بانک اشاره کرد و گفت: جذب تسهیلات طرح ملی کشتارگاه فردوس به مبلغ هفت میلیارد تومان در حال بررسی و تکمیل پرونده بوده و امید است به مرحله پرداخت برسد.

وی ادامه داد: همچنین 2 طرح ملی پرورش بز سانن شرکت های سهامی زراعی شهرستان های خضری و اسلام آباد هر کدام به مبلغ 9 میلیارد تومان در حال بررسی است.

وی افزود: براساس قانون اعتبارات صندوق توسعه ملی شرکت هایی که بیش از 20 درصد سهام آنها دولتی بوده یا مدیران آن توسط دولت تعیین شود از این تسهیلات ممنوع می شوند که در این زمینه با مشکل برخورد کرده ایم.

قزلباش اظهار داشت: معاون اعتباری بانک کشاورزی هفته گذشته برای پیگیری این 2 پرونده به مرکز فرستاده شد تا مجوزهای لازم برای پرداخت تسهیلات این 2 طرح را پیگیری و اخذ کنیم.

وی گفت: به نوعی 2 هزار نفر از سهامداران این شرکت ها کشاورز و مردم عام هستند لذا در مرکز خواستار مکاتبه از وزارت جهاد کشاورزی شدند که نمایندگان مردم استان در مجلس در حال پیگیری برای جذب تسهیلات هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۲۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان