//
کدخبر: ۱۰۷۸۳ //
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران:

برای حضور قدرتمند در بازارهای خارجی باید کنسرسیوم و تشکیلات توانمند داشته باشیم

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بر این باور است که اگر بخواهیم موضوع برون گرایی در حوزه تولیدات صنعتی و حضور موثر در بازارهای بین المللی و خارجی را محقق کنیم باید دارای تشکیلات متسجم و کنسرسیوم های توانمند میان واحدهای تولیدی باشیم.

برای حضور قدرتمند در بازارهای خارجی باید کنسرسیوم و تشکیلات توانمند داشته باشیم

 محمدرضا قاهری بدر عصر چهارشنبه (چهارم اسفند) در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط استان تهران در سالن همایش های برج میلاد با یادآوری نامگذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: علاوه بر موضوع برون گرایی و تعامل با همسایه ها و دنیای خارج، باید در حوزه صنعتی نیز به مقوله درون زایی و انسجام اهمیت دهیم.

وی افزود: با ایجاد همبستگی و برقراری پیوند میان تولیدکنندگان و برگزاری نمایشگاهها بمنظور آگاهی واحدهای تولیدی از فعالیت های یکدیگر، می توان گامهای موثری در این خصوص برداشت و برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط نیز با همین هدف بوده است.

قاهری اظهار کرد: گاهی در شهرکهای صنعتی شاهد بودیم که مثلا یک واحد در تولید مواد اولیه یک محصول فعالیت می کند اما نسبت به فعالیت واحدهای مجاورش اطلاعی نداشت که این وضع نشان از نبود انسجام دارد و یک عیب بزرگ محسوب می شد، از این رو برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند باعث تعامل و هم افزایی میان واحدهای تولیدی و تحقق موضوع درون زایی در بخش صنعتی می شود.

به گفته این مسئول، همانطور که کشورهای پیشرفته صنعتی بر روی مدل سازی و ارتقای روابط و مناسبات شان متمرکز شده اند، در ایران نیز ناگزیریم که چنین فرایندی را در دستور کار قرار دهیم تا با رعایت اصل «وحدت در کثرت و کثرت در عین وحدت» بتوانیم در بازارهای جهانی قد برافرازیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران اظهار کرد که این شرکت با برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط، پیشقدم شده است تا با ارتقای دانش و تکنولوژی در شهرک ها و صنایع کوچک، گامهایی موثر بردارد.

وی تاکید کرد که بازخورد شرکت کنندگان در این نمایشگاه بسیار مثبت بوده و انگیزه ما را برای تداوم این مسیر دوچندان کرده است.

قاهری گفت: در دنیای کنونی و با توجه به نسل چهارم صنعت مبتنی بر شبکه های دیجیتالی، باید با حمایت یکدیگر و به صورت تعامل «دولت -ملتی» برای رسیدن به اهداف و دستاوردهای این عرصه تلاش کنیم.

نخستین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط با حضور 120 واحد تولیدی استان تهران در سالن همایش های برج میلاد پس از چهار روز فعالیت، عصر امروز با معرفی واحدهای برگزیده تولیدی به پایان رسید.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۷۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان