//
کدخبر: ۱۰۶۹۶۵ //

آتش سوزی پارک ملی گلستان مهار شد

فرماندار شهرستان گالیکش درشرق استان گلستان گفت: آتش سوزی پارک ملی گلستان که از عصر دیروز دوشنبه آغاز شده بود، با تلاش نیروهای امدادی حاضر در محل، تحت کنترل درآمده و مهار شده است.

 آتش سوزی پارک ملی گلستان مهار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن خسروی که از ساعات اولیه وقوع آتش سوزی پارک ملی گلستان درمحل حادثه حضور دارد، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اینکه آتش سوزی همچنان ادامه دارد اما نیروهای حاضر در محل موفق شده اند که از پیشروی بیشتر آن جلوگیری کنند.

درهمین پیوند رییس پارک ملی گلستان گفت: بیشترین سطح آتش سوزی پارک ملی گلستان که ده ها هکتار تخمین زده می شود، مربوط به علفزار ها، بوته زارها و درختچه های پراکنده است.

مهدی تیموری با بیان اینکه آمار دقیق آتش سوزی پس از انجام کار کارشناسی اعلام خواهد شد، افزود: نیروهای امدادی حاضر در محل حادثه تا ساعت سه بامداد امروز 300 نفر بودند که صبح امروز نیز تعدادی نیروی نظامی نیز به این جمع اضافه شدند.

 آتش سوزی در بخش هایی از شرق پارک ملی گلستان که محل آغاز آن حد فاصل تونل و سه راهی دشت در محدوده خراسان شمالی بود، از بعداز ظهر دوشنبه آغاز شد و به دلیل گرمی هوا و وزش باد گسترش یافت.

با وقوع این آتش سوزی نیروهای امدادی اعم از حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای آتش نشانی از خراسان شمالی و شرق استان گلستان به محل آتش سوزی اعزام شده و درحال مهار و خاموش کردن آتش هستند.

پارک ملی گلستان که دارای چهار پاسگاه سرمحیط بانی و 9 پاسگاه محیط بانی می باشد، منطقه حفاظت شده‌ ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است.

این منطقه قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.

پارک ملی گلستان بدون تردید ارزشمندترین منطقه ایران چه از لحاظ کمیت و چه از نظر تنوع زیست جانوری و گیاهی است.

بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود 34 درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۶۹۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان