//
کدخبر: ۱۰۵۸۸۰ //

امکان‌پذیر نبودن آبرسانی به ۲۰۰۰ خانوار عشایری کرمانشاه با اعتبارات محدود

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه گفت: اعتبار 550 میلیون تومانی جوابگوی آبرسانی سیار به دو هزار خانواده عشایری کرمانشاه نیست.

امکان‌پذیر نبودن آبرسانی به 2000 خانوار عشایری کرمانشاه با اعتبارات محدود
به گزارش فرتاک نیوز،

 «حسن احمدی» در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به کاهش سهم اعتبار حوزه عشایری از اعتبارات شهرستانی از 750 میلیون تومان سال گذشته به 550 میلیون تومان در سال جاری، اظهار کرد: این رقم جوابگوی نیازهای جمعیت عشایری نیست، به علاوه اینکه ما در سال گذشته نیز بیش از 750 میلیون تومان کار کردیم و 250 میلیون بدهی داریم.

وی یکی از مهمترین مشکلات و نیازهای عشایر کرمانشاه را تامین آب اعلام کرد و افزود: 550 میلیون تومان برای تامین آب دو هزار خانواده عشایری کافی نیست.

به گفته این مسئول، بسیاری از عشایر به نقاط مختلف حتی در نواحی خارج از استان کوچ می‌کنند و از همین رو تامین آب برای آنها گران تمام می‌شود.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با بیان این‌که در شرایط عادی میزان سرانه مصرف آب یک خانوار 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است، خاطرنشان کرد: با این میزان اعتبار سهم آب هر خانواده عشایری روزانه 25 لیتر خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: تامین آب از جمله محدود خدماتی است که عشایر از ما دریافت می‌کنند و نباید بودجه آن را کاهش دهیم.

در ادامه فهیمه روشن مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه نیز گفت: کار بازسازی دو بازار «توپخانه» و «آهنگران» کرمانشاه با اعتباراتی که از سال گذشته داریم به اتمام خواهد رسید.

وی یادآوری کرد: اما برای ساماندهی بازار «چال حسن خان» نزدیک به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که فقط 400 میلیون تومان در بودجه شهرستان برای آن لحاظ شده است.

روشن خواستار تامین اعتبار لازم برای «تکیه معاون‌الملک» نیز شد که زنگ خطر آن به صدا درآمده است و افزود: اگر این بنای تاریخی دچار حادثه شود تمام کشور زیر سوال می‌رود و این در حالی است که برای مرمت این بنا نیز 200 میلیون تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به وجود 60 بنای ثبتی تاریخی در کرمانشاه، تاکید کرد: مرمت اضطراری این بناها نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که فقط 100 میلیون تومان برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان