//
کدخبر: ۱۰۴۰۴ //
بدنبال سفر ریاست جمهوری و تاکید بر رفع مشکل؛

علی اصغر جمشید نژاد :۲۲ هزار شناسنامه برای افراد فاقد شناسنامه صادر شده است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان گفت: مصداق بارز رعایت حقوق شهروندی تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه و جذب بیش از 97 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان است.

علی اصغر جمشید نژاد :22 هزار شناسنامه برای افراد فاقد شناسنامه صادر شده است

علی اصغر جمشید نژاد  اظهار داشت: با نیاز سنجی صورت گرفته در این دولت و سفر ریاست جمهوری به استان مشکل فاقدین شناسنامه مورد توجه قرار گرفت و تاکنون با همکاری دستگاه های ذیربط، 22 هزار شناسنامه برای افراد فاقد شناسنامه صادر شده است. وی تصریح کرد: با رویکرد صحیح و اقدام عملی توسط آموزش و پرورش بیش از 97 هزار بازمانده از تحصیل به مدارس بازگشته اند که اینها خود مصداق بارز رعایت حقوق شهروندی در این دولت است مضافا  بر اینکه با دستور مقام معظم رهبری افراد فاقد شناسنامه نیز در حال کسب علم و دانش هستند.

وی رفع حاشیه نشینی و رسیدگی به مشکلات ساکنان این مناطق را جزء اولویت های سیاست گذاران دولت در استان اعلام کرد و گفت: با هدف برخورداری شهروندان از نگاه عدالتی در امکانات با پیگیری های استاندار سیستان و بلوچستان، 30 درصد از اعتبارات استان در بخشهای مختلف باید در مناطق حاشیه نشین هزینه شود.

معاون استاندار با بیان اینکه حقوق شهروندی موارد متعددی را شامل می شود که بعضی از آنها را باید با افکار سنجی دنبال و پیگیری کرد ، افزود: بخشی از وظایف ما در ستاد صیانت از حقوق شهروندی براساس برنامه های ابلاغی ارسالی از مرکز است و بخشی دیگر نیز براساس تصمیمات زمانی و مطالعات اجرا می شوند. 

جمشید نژاد افزایش تعداد مراکز ترک اعتیاد و سازمانهای مردم نهاد را در کاهش آسیب های اجتماعی موثر عنوان کرد و افزود: نگهداری بیش از 100 کودک ترک اعتیاد توسط سازمانهای مردم نهاد بخشی از اقدامات انجام شده در این رابطه است. 

گفتنی است در پایان این جلسه دستگاههای برتر پیرامون رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب شامل استانداری سیستان و بلوچستان، آموزش و پرورش استان، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه سیستان و بلوچستان اقدامات انجام شده را بیان کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان